G
Guest
Guest
ja har grubblat länge på dessa regler och ja hoppas du tycker de e bra.
en magi består av tre källor, skada, försvar(hitta på ett bätre namn) och träffsäkerhet. tex. skada= 5 försvar= 5 träff..= 5.
en magiker kan "ladda ner" olika många sånna poäng i en runda. tex 2 i rundan. sen ska han ladda ner poäng... när han har så många poäng som källan e på ska han fortsätta för om han tex laddar ner 10 i träff blir det minus källpoängen asså blit det fem (10-5=5) då måste han slå under fem för att träffa... och somma med skada och försvar fast där slår man på en tabell tex om man har 10 (-5) asså 5 glor man i tabellen och kollar hur många tärningar man ska slå... men rollpersonen kan bara ladda ner ett begränsat antal poäng! som han kan dela ut hur han vill så om han ska göra en KRAFTIG sak så blir de svårare åch större chans att han skadas av det för att då har han ju lägt de flästa poängen på kraft... hoppas du fatta... skrev kanske liiiite klurit...
/jens
en magi består av tre källor, skada, försvar(hitta på ett bätre namn) och träffsäkerhet. tex. skada= 5 försvar= 5 träff..= 5.
en magiker kan "ladda ner" olika många sånna poäng i en runda. tex 2 i rundan. sen ska han ladda ner poäng... när han har så många poäng som källan e på ska han fortsätta för om han tex laddar ner 10 i träff blir det minus källpoängen asså blit det fem (10-5=5) då måste han slå under fem för att träffa... och somma med skada och försvar fast där slår man på en tabell tex om man har 10 (-5) asså 5 glor man i tabellen och kollar hur många tärningar man ska slå... men rollpersonen kan bara ladda ner ett begränsat antal poäng! som han kan dela ut hur han vill så om han ska göra en KRAFTIG sak så blir de svårare åch större chans att han skadas av det för att då har han ju lägt de flästa poängen på kraft... hoppas du fatta... skrev kanske liiiite klurit...
/jens