Re: Sluta generalisera
Alla män jag sett spela kvinnor har gjort det fullständigt oklanderligt - man tenderar att veta vad man ger sig in på när man väljer att spela det andra könet. Kan man inte spela kvinna så tenderar man att välja just att inte spela kvinna. En mycket enkel, och skönjbar, tendens.
Män som kan spela kvinnor får således göra det så mycket de behagar, skillnaden gentemot att spela man är trots allt totalt individuell när det kommer till rolltolkningen. Kvinnor kan bete sig hursomhelst, och män likaså, även om tendenser finns. Sluta generalisera, mao. Låt oss som vill vara hobbytransvestiter och vet vad vi ger oss in på vara det, de som inte vet vad de ger sig in på får ni antingen tåla eller kicka ut ur spelgänget, precis som med alla andra dåliga spelare, misslyckade orch-fetischister, dvärgofiler som inte kan gestalta dvärgar, etc. Och framförallt: Påstå inte att jag inte kan spela kvinna tillräckligt bra en gång till, för då blir jag arg på allvar.
- Ymir, hobbytransvestit som nästan alltid spelar kvinnliga rollpersoner, och vet vad han gör.