Jag baserade hela mina argument just på att byta ordet kvinna till något annat. Det gör ingen skillnad om jag byter ut det till man. Jag klargjorde att det måste finnas ett icke-hunsat alternativ att spela, men att det inte innebär att man måste ta bort de politiskt inkorrekta alternativen. Så om ett spel har mansroller där man är dumma, lojala krigare, slavar eller självständiga äventyrare så väljer nog många äventyrare, men jag och många andra är inte främmande att spela de första två, även om det begränsar ens spelande ("Ja, sir, han ska dö, sir" respektive "Ja, herre, du har rätt, jag skall tvätta dina tånaglar"). Snarare har man mängder av uppslag där man bryter sig loss från den tilldelade rollen, och precis samma gäller för schablonartade kvinnoroller.
Men, givetvis, man begränsar sin målgrupp genom att införa begränsningar på rollpersoner, oavsett vilken typ av begränsningar. Det har dock inte hindrat de flesta spel att införa olika typer av begränsande faktorer. Som ett typiskt exempel är ett spel som SLA Industries där man är riktigt begränsad i typen av roller, såvida man inte tänker utanför begränsningarna.
/RipperDoc
Men, givetvis, man begränsar sin målgrupp genom att införa begränsningar på rollpersoner, oavsett vilken typ av begränsningar. Det har dock inte hindrat de flesta spel att införa olika typer av begränsande faktorer. Som ett typiskt exempel är ett spel som SLA Industries där man är riktigt begränsad i typen av roller, såvida man inte tänker utanför begränsningarna.
/RipperDoc