Troberg
Sinister eater
Re: Vad är egentligen lösningen?
Jag måste berätta en liten anekdot som jag hörde som vagt passar i sammanhanget. Here goes:
En kvinna (amerikan) på ett annat forum jag frekventerar var i leksaksaffären med sin dotter för att dottern ville ha en leksakslastbil. En äldre dam kommer förbi och ser flickan titta på lastbilar och utbrister:
- Det är ju en flicka! Hon ska ju inte ha en lastbil, hon ska ju ha en Barbie!
Flickan lyser upp och utbrister:
- Det är ju rätt, jag måste ha en Barbie!
Tanten lyser för ett ögonblick upp, antagligen i förvissning om att hon räddat ett oskyldigt barn från att bli smittat av "teh gay bumsex" elller något sådant. Flickan följer dock kvickt upp sin kommentar med:
- Någon måste ju köra lastbilen!
Med andra ord så tror jag inte att barnen behöver formas, vi behöver bara ge fan i att trycka ner dem i våra formar.
Jag gillar inte tanken på att forma dem, för mig handlar det mer om att de inte ska formas.Jag vill på intet sätt hindra någon människa från att arbeta som bilmekaniker. Det är inte det det handlar om. Jag vill skydda barn, i så hög grad som möjligt, från att utsättas för könsroller - i längden vill jag försöka forma unga människor så att deras åsikter blir på ett annat sätt än vad de är idag.
Jag måste berätta en liten anekdot som jag hörde som vagt passar i sammanhanget. Here goes:
En kvinna (amerikan) på ett annat forum jag frekventerar var i leksaksaffären med sin dotter för att dottern ville ha en leksakslastbil. En äldre dam kommer förbi och ser flickan titta på lastbilar och utbrister:
- Det är ju en flicka! Hon ska ju inte ha en lastbil, hon ska ju ha en Barbie!
Flickan lyser upp och utbrister:
- Det är ju rätt, jag måste ha en Barbie!
Tanten lyser för ett ögonblick upp, antagligen i förvissning om att hon räddat ett oskyldigt barn från att bli smittat av "teh gay bumsex" elller något sådant. Flickan följer dock kvickt upp sin kommentar med:
- Någon måste ju köra lastbilen!
Med andra ord så tror jag inte att barnen behöver formas, vi behöver bara ge fan i att trycka ner dem i våra formar.