Re: Dimfrosts förtroende för Marco
Många intressanta åsikter på en gång här.
Ditt senaste utspel är extra intressant i mina ögon, jag trodde inte att du skulle försöka dig på att "kasta boken" på mig. Menar du därmed att redaktörer/moderatorer/nyhetsansvariga skulle vara ofelbara och när deras handling väl genomförts så har de rätt?
2. Du är ett riktigt charmtroll när du inte vinner diskussioner... Marknadsföring var ett dåligt ordval, men det är väl klart att syftet med publiceringen av nyheten var att få fler läsare till sin blogg. Vad syftet med att inte publicera det faktum att spelen inte finns är vet jag inte, men att inte skriva det är som att säga att man skall ge pengar till någon, sticka åt dem monopolpengar och säga "jasså, trodde du det var riktiga pengar".
Det är min åsikt. Och jag tar gärna emot mer fakta.
Många intressanta åsikter på en gång här.
Men som jag börjar tröttna på att förklara, det handlar inte om att skämta utan att använda forumets nyhetsfunktion på ett felaktigt sätt. Allt annat du försöker vända till det med är bara varmluft.Ja. Jag lever då inte under några helsjuka lagar som säger att man enbart får skämta under en enda dag på året. Så länge man inte har något ont uppsåt så ser jag liksom inte vad som skulle vara så problematiskt med något som är skrivet med tungan i mungipan.
Jag presenterar min åsikt och lägger då även med mina värdeingar rörande hur jag vill att webplatsen skall skötas. Jag tycker att Snigel gjorde ett fel/misstag som publicerade nyheten. Och vet du vad, jag har faktiskt rätt att göra det (tills någon väljer att erminera min användare).Framförallt så har du inte RÄTT, och du kan inte påstå att du har rätt i sak utan att göra dig själv till åtlöje. Vad du gör är bara att berätta om dina personliga förväntningar och önskningar på nyhetsfunktionen. Du är ju ingen auktoritet på området, utan det är(var) Snigel som bestämde, och han postade nyheten. Du har alltså fel - det är fakta! - om att Dimfrosts post skulle ha varit det regelbrott som du gör gällande.
Ditt senaste utspel är extra intressant i mina ögon, jag trodde inte att du skulle försöka dig på att "kasta boken" på mig. Menar du därmed att redaktörer/moderatorer/nyhetsansvariga skulle vara ofelbara och när deras handling väl genomförts så har de rätt?
Absolut. Jag gör det varje dag. Genom att bara lägga fram delar av sanningen så kan man med enkelhet framlägga en bild av att situatioen är bättre eller sämre än den är. Jag undanhåller fakta för att inte belasta mina medarbetare med de problem som jag hanterar osv.Ah, man kan alltså luras med sanningen? Intressant uppgift. Då har jag lärt mig någonting.
Vad är den falska anklagelsen? Jag ser den inte riktigt.Nej, jag pratar (precis som jag har klargjort tidigare) inte om hårda ord, utan om falska anklagelser.
1. Se ovan. Värt att notera är att jag ser nyhetsfunktionen som mer officiell än ett vanligt inlägg (just i och med att den granskas av en nyhetsansvarig), därav kallar jag användandet av den för missbruk.1. Även vanliga inlägg är en "funktion på forumet". Den åtskillnad du gör mellan inlägg och på nyhetsfunktionen är visserligen en som jag personligen delar, men vi har inte "rätt" i vår åsikt. Det är(var) ju Snigel som bestämmer över nyhetsfunktionen. Du och jag kan meddela redaktörerna om vad vi vi önskar och förväntar oss av nyhetsfunktionen, men vi kan inte påstå att vi skulle vara högre auktoriteter än Snigel kring administrerandet av denna. Så du har objektivt och tveklöst fel i dina anklagelser, vilket gör dig till en person som far med osanningar.
2. Marknadsföring? Give me a break. Vad skulle vinstintresset vara? Han tjänar inga pengar på eventuell reklam på sidan, och han säljer ingen produkt. Vid tidpunkten hade han inte ens något intresse av att skapa en buzz kring sin egen person, då Terone var långt ifrån färdigt. Det här argumentet är både långsökt och saknar förankring i verkligheten.
2. Du är ett riktigt charmtroll när du inte vinner diskussioner... Marknadsföring var ett dåligt ordval, men det är väl klart att syftet med publiceringen av nyheten var att få fler läsare till sin blogg. Vad syftet med att inte publicera det faktum att spelen inte finns är vet jag inte, men att inte skriva det är som att säga att man skall ge pengar till någon, sticka åt dem monopolpengar och säga "jasså, trodde du det var riktiga pengar".
Det faktum att det finns mer information tillgänglig än den som jag har har jag påpekat vid ett flertal tillfällen redan, så det är inga nyheter. Jag har heller aldrig hävdat att Dimfrost ljuger om någonting (tror jag, om jag har det så har det varit ett misstag). Det som jag hela tiden säger är att jag inte tycker om det sätt som detta skötts på. Jag tycker inte om hur Dimfrost har agerat. Lagen? Vilken dj_vla lag!? Vad snackar du om? Menar du att jag skall låta bli all uttrycka min åsikt om att det hela luktar gårdagens blöjor? Med de fakta som jag har sett (avsättnings-PM:et) så gör det nämligen det. Och sedan ett inlägg:Tvärtom mot vad du påstår så har Dimfrost klart och tydligt meddelat att anledningen inte bara handlade om detta missnöje (märk väl att Marco inte var ensam om att meddela ett missnöje. Även Dante och Marcus Seter gjorde detsamma). Det är klart att Dimfrost mycket väl kan ljuga kring detta, men varför skulle vi plötsligt misstro honom och inte dig? Om det var Marcos och Dimfrosts åsikter som stod mot varandra vore det en sak, men när man å ena sidan har en av parterna som faktiskt varit delaktiga i målet, och på den andra sidan har en random jeppe som inte vet vad han pratar om, då är det knappast så att den andra parten skulle ha högre auktoritet i frågan.
Liksom, hejda dig, Judge Dredd. Du är INTE lagen.
Jotack, det får det att lukta mindre...Ja, ett antal diskussioner på moderatorforumet. Det var absolut inte bara den officiella diskussionen i nanoapatråden som ligger bakom det hela. Att diskutera den sakfrågan utan tillräcklig insyn är meningslöst.
Det är min åsikt. Och jag tar gärna emot mer fakta.
Inte alls. Jag ser inget konstigt med att man vill fyla på med sina egna polare närmast sig, som jag skrivit så har jag sett det flera gånger. Det lilla jag har sett av t.ex. Gurgeh så kommer han att bli en bra moderator och jag menar inte alls att någon av de nya skulle vara en dålig moderator (jag har åsikter om någon, men de behöver inte vädras här). Men jag tycker att flera personer verkar ha behandlats dåligt i processen och har åsikter omdet. Jag är själv Linköpingsbo, har spelat Magic mot Gurgeh och bytt minis med Dimfrost och tycker de verkar vara hyvens prickar. Jag är inte speciellt orolig för Linköpingsmaffian.Härmed myntar jag Risings regel: "En diskussion på Rollspel.nu-forumet, vilken som helst, som pågår tillräckligt länge, kommer förr eller senare att resultera i en konspirationsteori mot Linköpingsmaffian".
Vilken teori är det du talar om egentligen. Jag har aldrig ens nämnt övriga moderatorer i detta utom i denna post utan enbart fokuserat på att jag inte tycker om det sätt på vilket vissa andra moderatorer har avsatts. Du får nog titta över ditt inlägg när du nyktrat till, för jag förstår inte alls vad du pratar om. Ledsen.(jag behöver givetvis inte anmärka på hur dåligt din egenknåpade teori överrensstämmer med verkligheten. Andra moderatorer som reagerade negativt mot Dimfrosts post var exempelvis Dante och Magnus Seter, men de gjorde det sakligt och utan att ta till falska anklagelser. Ingen av dem kommer från Linköping. Men jag är säker på att du hittar något samband mellan dem och Linköping om vi bara låter dig hållas.)