Nekromanti Marginaljusterad text

Rising

Vila i frid
Re: Marginaljusterad text [ANT]

det handlar nog mer om att Rising är sur på mig sen tidigare
Yeah, lite sur på dig sedan tidigare är jag allt, det erkänner jag utan omsvep. Jag letade nog bara efter en anledning att klämma åt dig, och när du bjöd på så många öppna lägen som här (liksom, en viktigpetterattityd och bristande kunskaper på en och samma gång!) så blev det för frestande för att jag inte skulle gå in i ett direkt raljeringsmode på slutet.

Men nej, jag gillar visserligen inte din attityd, men jag påpekade detta i tråden på ett rätt onödigt mopsigt sätt, så jag är inte mycket bättre än du.

Hade du bara skrivit "man bör göra så" eller "jag anser att man ska göra så" så hade det liksom inte varit någon big deal, för det finns verkligen många anledningar att göra såsom du föreslagit och du skulle med fördel kunnat använda dig av din erfarenhet för att lägga tyngd åt detta. Men när du började mästra på ett område där jag enkelt kunde konstatera att du hade objektivt och bevisligen fel (bara för att du uttryckte dig så dogmatiskt, hade du uttryckt dig på annat sätt så hade det ju inte varit något fel); då blev det för mycket för mig. Nå, jag å andra sidan skulle ha kunnat påpeka det för dig på annat sätt än jag gjorde. Jag tog mer eller mindre medvetet och provocerade fram korkade inlägg från din sida (genom att misskreditera dig fick jag dig exempelvis att misskreditera mig tillbaka på ren tanklös automatik. Det var kritik som jag enkelt kunde ta udden av genom att misskreditera mig själv med ett självironiskt leende, varpå du bara framstod som ogin medan jag själv kunde håva efter sympatipoäng. Typiskt fult knep) - vilket först och främst betyder att jag är korkad.

Nå, vi får väl bättra oss båda två till nästa gång.