Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef [R1]

Impetigo

Ärkebiskop
Det är dock extremt ulvigt att inte ta ställning i det här spelet, så helt oavhängigt om Impe är ulv eller inte så är BMs frånvaro illröd och alla som ligger ensamma på drev just nu likaså.
Jag tycker som sagt att Basse är självklar för hängning denna rundan men om jag ska rädda mitt eget skinn så flyttar jag gärna från min döda häst till lågflygardrevet.

röst: @Big Mama

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag ser ju ut att ryka (två timmar till deadline) så jag vill be

@Basenanji
@Octagonal
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@StradhLestat

Att övertydligt motivera sina röster på mig så att det blir lättare att analysera för er i r2.

Varför röstar ni ut mig för att jag föreslår en plan som är uppenbart bra?
Jag har inget jätte starkt på dig. När jag tog på mig glasögonen så såg jag att Sidd hoppade på lika snabbt mot Basse utan större eftertanke.

Just nu lutar jag mot BM på grund av inaktivitet. Jag kan gå med på att vara inaktiv, det var jag också fram tills för någon timme sen, men det skaver i mig att så tydligt välja bort att läsa PM och dylikt. Lite nonchalant.

Impetigo

Ärkebiskop
Det här, exakt det här. Vi kör 11 tomma rundor och i R12 försäger sig halva fältet för att ordföranden öppnar munnen.
Ok. Men samma feåga till dig som till Stradh. Gör det mug till ulv? (Du har väl redan flyttat till BM så det är väl en retorisk fråga nu).

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Rundan börjar fredag 11/4 klockan 07.00 - innan dess är det förbjudet att posta i tråden. Om man hittat något sinnessjukt spelbrytande innan dess får man gärna hojta i PM
Runda 1 slutar fredag 11/4 klockan 19.00
Halt på däck med 12 timmar kort första runda, under jobbtid. Men jag gillar’t! Jag står och kränger på en T-bana och får kasta mig i spelsoffan direkt när jag kommer hem och läsa ikapp. Middagen får vänta!

Impetigo

Ärkebiskop
Nu har vi i alla fall drev, även om det är en bybo mot en lågflygare…

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har inget jätte starkt på dig. När jag tog på mig glasögonen så såg jag att Sidd hoppade på lika snabbt mot Basse utan större eftertanke.

Just nu lutar jag mot BM på grund av inaktivitet. Jag kan gå med på att vara inaktiv, det var jag också fram tills för någon timme sen, men det skaver i mig att så tydligt välja bort att läsa PM och dylikt. Lite nonchalant.
Jag är tydligen inte helt med i matchen, Basse ska vara Stradh. Det är Stradh inte Basse som Sidd hoppade med på.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Jag tycker som sagt att Basse är självklar för hängning denna rundan men om jag ska rädda mitt eget skinn så flyttar jag gärna från min döda häst till lågflygardrevet.

röst: @Big Mama
Jag är helt okej med ett drev mot Basse med i det här läget. Får se vad som flyger.
Röst: @Basenanji

Impetigo

Ärkebiskop
Jag är tydligen inte helt med i matchen, Basse ska vara Stradh. Det är Stradh inte Basse som Sidd hoppade med på.
Poängen gick fram att folk byter röster hipp som happ i början. Så är det. Men nu börjar vi närma oss deadline och folk behöver tajta till sitt spel.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Jag tror det kan vara bra här att folk släpper lite på sin stolthet och självbild, för jag är rätt säker på att mycket av argumentationen som sker just nu är mellan bybor som värderar spelet olika och därmed ser röda spår för att folk inte tänker på likadana sätt.

Röst: @Big Mama

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag ber så hemst mycket om ursäkt att jag har jobbat hela dagen och bidragit till att hålla mitt land rullande i denna brinnande tid!

Nu är jag i alla fall på väg i privat motorbåt mot konferensen, i stora solglasögon och sidenscharlett. Bara för att man råkar vara en av sitt lands främsta marinbiologer så finns det ingen anledning att klä sig som en tråkmåns. Särskilt inte när man ska på internationellt konvent.

När jag endå är inne på ursäkter så kan jag berätta att jag hade lovat mig själv att vara en snäll och lydig bybo denna gång. Inte ljuga, inte gå sin egen väg, bara rätta mig i ledet. Men jag bommade redan i morse då jag skrev i anmälningstråden efter stopp. Men, det var viktigt för @Badmojo det jag skrev så gå tillbaka och läs.

Nu ska jag läsa ikapp och komma med nåt smart. Jag är alltså marinbiolog = bybo.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag tror det kan vara bra här att folk släpper lite på sin stolthet och självbild, för jag är rätt säker på att mycket av argumentationen som sker just nu är mellan bybor som värderar spelet olika och därmed ser röda spår för att folk inte tänker på likadana sätt.
Det här skriver @Anthrox alltid när han är ulv. Skriver han det när han är bybo också tro?

Nu ligger jag ensam på Basse så jag får flytta min röst. Väntar och ser vad BM skriver först bara.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Det här skriver @Anthrox alltid när han är ulv. Skriver han det när han är bybo också tro?

Nu ligger jag ensam på Basse så jag får flytta min röst. Väntar och ser vad BM skriver först bara.
Det gör han, speciellt i det här spelet. Jag tror ulvarna är livrädda för att ge ifrån sig för många signaler, för att de då riskerar att trampa snett och vara körda. Så de spelare som är aktiva och härjar ger jag grönpoäng till jämfört med de som håller sig undan. Om du läser igenom tråden med den tanken i bakhuvudet så tror jag att du ser samma sak som jag gör.