Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef [R1]

Sidd

”Bybo”
Jag ber så hemst mycket om ursäkt att jag har jobbat hela dagen och bidragit till att hålla mitt land rullande i denna brinnande tid!

Nu är jag i alla fall på väg i privat motorbåt mot konferensen, i stora solglasögon och sidenscharlett. Bara för att man råkar vara en av sitt lands främsta marinbiologer så finns det ingen anledning att klä sig som en tråkmåns. Särskilt inte när man ska på internationellt konvent.

När jag endå är inne på ursäkter så kan jag berätta att jag hade lovat mig själv att vara en snäll och lydig bybo denna gång. Inte ljuga, inte gå sin egen väg, bara rätta mig i ledet. Men jag bommade redan i morse då jag skrev i anmälningstråden efter stopp. Men, det var viktigt för @Badmojo det jag skrev så gå tillbaka och läs.

Nu ska jag läsa ikapp och komma med nåt smart. Jag är alltså marinbiolog = bybo.
Bra att du nu i alla fall läst ditt PM😉

Röst: @Big Mama

Kom med nåt smart nu!

Sidd

”Bybo”
Läser ikapp medan jag steker höna. Pinga mig om nåt är akut
Stek ordentligt då Tobbis (🐈) åkte på salmonella efter att ätit fågel för två veckor sedan å vi fick hämta ut han från djursjukhuset för 31500:- Han var redigt däckad å tappade halva vikten och har förhoppningsvis lagt om sin kost…visade upp en ekorre (utan huvud) innanför dörren i förrgår…jädrans mördarmaskin!

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Redan sagt men jag vill också lufta:
- Alla bybor vet vem som är ordförande. Så alla som drevar mot hen är ovetande om vem som är ordförande, dvs de är ulvar.
- Vi bybor kan inte helt undvika att bråka lite med ordförande för om hen inte får nåt enda mot sig så är det ju också utmärkande och ulvarna kan hitta hen på det.

Hur småbråkar jag med ordförande utan att byn ska tro att jag är ulv som inte fattar att hen är ordförande?

Big Mama

Ordförande ska lukta på någon inatt. Hur kan hen meddela resultatet till byn utan att avslöja sig för ulvarna? Det går ju inte.

Ordförande måste därför själv bära informationen och använda den på något sätt för att dreva mot eller från den hen har luktat på. Hur!

Big Mama

Jag måste vara historiens sämsta bybospelare. Jag får färre röster på mig om jag inte skriver någonting än om jag skriver "Hej, jag är med nu".

Brynolf

Orange
Att hänga lågflygare är visserligen också tråkigt. Är lågflygeri scummigare i det här partiet än i vanliga fall? Varför inte hänga Fjodde eller Mojo i så fall?

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Är lågflygeri scummigare i det här partiet än i vanliga fall?
Ja, eftersom ulvarna inte vågar ge ifrån sig felaktiga signaler. Som sagt jag tror vi kommer se mer kaos/smygulvar än smartulvar som försöker se byboiga ut i det här spelet, för en byboig ulv som pekar med handen åt fel håll får den avkapad.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Om både Impe och BM är bybor så äter jag min hatt om de inte sitter i olika drev just nu.

Impetigo

Ärkebiskop
Kör hårt, byn! Vi vinner detta lätt bara alla håller käften angående Bechamel.

Min sista ödmjuka önskan är att ni i stället för en tyst minut hedrar mitt minne med tio tysta rundor. 🥳

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Men kom igen nu byn, tror ni på riktigt att Impe är ulv här?