Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef [R2]

Badmojo

Old’s cool
Stiligt. Man ska rösta på den man tror mest på och byta röst om det ändras.

Att hänvisa till en annan spelare som motivering för sin röst är dock inte optimalt. Det blir en sån där bekväm plats där upvar kan gömma sig (ulvar måste ju ljuga om saker och då harvi en chans att upptäcka dem), att säga ”jag tycker som xXx” blir därmed lite samma som att ligga med en ”död röst”, alltså svårt att analysera senare.

Sen blir det ju ofta att man gör så ändå iom att det kan finnas bra case som nån annan byggt. I det här fallet har jag ju faktiskt redan hänvisat till att Anthrox i början av r2 ställde upp et case mot Octa.

Skriv i stället: ”Det var ulvigt att ha la en tidig röst på Impetigo och sen försvann hela slutet av r1 för att sedan ploppa upp direkt i r2” eller vilken del av caset som du nu håller med om.
Jag föredrar den danska modellen. Rakt på sak… och person.

Impetigo

Ärkebiskop
Om Octa är oskyldig, ja då har Anthrox en del att förklara? Och några till i tråden… Impe, Fjodor…
Jaså? Alla har ju samma information (alla bybor åtminstone). Vi röstar alla på den vi tycker är mest misstänkt och förklarar så tydligt vi kan varför. Mer kan man inte göra.

det var 90% risk att pricka en bybo förra rundan och 80% risk denna rundan.

Det ger bog inte så mycket att utgå från att alla som hamnar i den 80%-kategorin är ulvar.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag föredrar den danska modellen. Rakt på sak… och person.
Det låter som en utmärkt modell för varulvsspel men likt högstadiematten: Skriv och förklara vad du gör! Vi är inte intresserade av dina svar utan av dina uträkningar.

Att skriva av nån annans papper ger 0 poäng och smäll på fingrarna med linjalen.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Om Octa är oskyldig, ja då har Anthrox en del att förklara? Och några till i tråden… Impe, Fjodor…
Alltså, jag har ju förklarat mitt case på Octa från R1 och tycker verkligen inte han har haft ett adekvat försvar nu i R2. Jag har inga problem med att bli utröstad om jag gör något knasigt, tycker bara det varit en hel del bonus bakom de flesta röster på mig och jag tycker ju att jag spelat så grönt jag kan.

Brynolf

Orange
Ett litet tekniskt gnäll...

Förr har det gått att läsa in nya inlägg genom att bara uppdatera sidan man är på. Men numera måste jag hoppa ut till forumets main-sida för att nya inlägg ska dyka upp. Das riecht ja Esel! Har nån annan liknande problem? Chrome på Android/Sony.

Sidd

”Bybo”
Läser ikapp morgonens småputtrande poster och vi har alltså chillOcta i drev mot AnthheAktive.
Lurigt läge där vi verkligen inte vill bli upplurade på läktaren av dessa lurifaxer.

Finns ju en del tells på vilka som röstat i vilket drev nu men saknar verkligen mrVimes!

Röst: @Octagonal

Sprattla nu sista minuterna!

Impetigo

Ärkebiskop
Ett litet tekniskt gnäll...

Förr har det gått att läsa in nya inlägg genom att bara uppdatera sidan man är på. Men numera måste jag hoppa ut till forumets main-sida för att nya inlägg ska dyka upp. Das riecht ja Esel! Har nån annan liknande problem? Chrome på Android/Sony.
Jag kan uppdatera som vanligt på min iphone med safari men ”quote”-knappen verkar som sagt ha föesvunnit

Badmojo

Old’s cool
Jag lär mig sakteliga hur sånt här funkar -så tack alla snällisar som ger råd. Har faktiskt aldrig spelat Varulv/Maffia live heller (trots att jag ägde Ngt sånt kortspel)

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Jag lär mig sakteliga hur sånt här funkar -så tack alla snällisar som ger råd. Har faktiskt aldrig spelat Varulv/Maffia live heller (trots att jag ägde Ngt sånt kortspel)
Ju mer du förankrar dina åsikter med faktiska tankegångar desto bättre, eftersom det inte räcker med att du själv tänker dem. Du måste få andra spelare att också förstå hur du tänker, då ulvar måste göra samma sak men ljuga för det mesta. Så när det senare dyker upp diskrepanser mellan vad någon sagt och hur de tänkt och vad som händer har vi analysmaterial för att triangulera ulvar. Inga tankar är för små, så bara ös direkt från hjärnan med vad du tänker när du läser det andra skriver!