Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef [R2]

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Imponerande att bli marinbiolog utan att kunna simma förresten

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Helt ärlig med vad? Du har ju knappt sagt något än?
Jag gick tillbaka och kikade lite. Visst finns det folk som skrivit mer än Octa, men med mer substans? Det är väl tveksamt. Octa har väl tillsammans med andra försökt komma med strategier och planer. Tror inte vi ska hänga upp oss på antalet inlägg, utan mer vad som sägs i inläggen. Möjligen att vi kan vara kritiska till att Octa förespråkade brus utan att själv agera särskilt mycket på den tanken. Men det är ju väldigt svagt att gå på den delen.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Om antalet poster är en signal för aktivitet, och låg aktivitet är en ulvsignal har vi lite suspects här:
Sidd 9
Basse 10
Isaac 7
Fjodde 7
Octa 10
Badmojo 3

Sen tror jag iofs mer på att kolla hur många gånger folk röstade R1, eftersom få röster = få möjligheter för en ulv att funka upp.
Då har vi:
Vimes 2
Anthrox 4
Sidd 3
Stradh 3
Brynolf 3
Basse 2
Isaac 2
Fjodde 1
Octa 1
Impe 5
Badmojo 1
Dubbelkollade inte listan nu för att se om folk röstat på samma spelare mer än en gång, men det känns som att lagom många poster men få röster är en sak att kolla närmre på.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
@Badmojo tänker göra en gissning på att det är en röst som inte har en effekt. Den ligger på en spelare som inte kan åka ut så som ställningarna ser ut där och då. Tips, skriv inte i en tråd efter STOPP! :)

Någon annan får rätta mig om jag tolkar det fel.
Stämmer bra, en död röst är en röst som inte påverkar spelet och därmed inte kan analyseras.

Impetigo

Ärkebiskop
Tack för spel @Big Mama

Det går fort i hockey sannerligen… vi får kasta ur oss våra röster och hoppas på det bästa förutsatt att alla hinner slita sig från sina fredagsnöjen.

Röst: @Octagonal

Antjrox har redan påpekat att Octas beteende är ulv 101 med rösten på mig som han lägger tidigt och omotiverat och sedan håller sig undan.

Sen moiverar han till slut i r2 rösten med att jag kom in sent och spelade flaxigt. 1) Eösten las ju ett bra tag innan jag slutat jobba och kom in i spel så hur kan den baseras på tidpunkten jag kom in i spel. 2) Det finns ju många som håller med om att flaxigt och spretigt är byboigt, var det @Sömniga Isaac som noterat att Octa själv argumenterat för detta i r1?

Det luktar ulv lång väg.

Sen vad @Vimes sysslar med fattar jag inte. Två inlägg på raken med röster på mig och ingen annan text.

Octa och Vimes som ulvar som lägger sig i samma flock iom att den allmänna uppfattningen är att ulvarna inte vill jobba i samma drev? Kanske.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det finns ju många som håller med om att flaxigt och spretigt är byboigt, var det @Sömniga Isaac som noterat att Octa själv argumenterat för detta i r1?
Nej? Det tror jag inte. Tror Vimes är kort för att vara förtegen utifrån hans plan att inte dela mer information än nödvändigt. Var väl Vimes som presenterade den tanken tidigt i runda 1. Jag är dock inte tankeläsare så jag vet inte.

Sidd

”Bybo”
Sorry skrev i R1: till Badmojo:
En röst som inte ligger på nått av de två största dreven: där vi som grupp tar ställning mellan två spelare.
När vi ser status (lagtillhörighet) på den utröstade (med flest röster på sig) så kan vi försöka tolka in om nån försökt rädda denne eller slå ut ur spel.

Att rösten låg ”död” för sig själv betyder inget för oss andra.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Min tankeverksamhet hjälper ingen just nu och jag kommer inte kunna tillföra något vettigt just nu, så gör så här.

Röst: @Octagonal

Kan komma att justeras, ska dyka in i ottan imorgon då jag kanske kan vara lite klarar i tanken.

Octagonal

Swashbuckler
Åker jag och det är 09:00 som gäller vill jag att byn är mycket uppmärksam på hur rösterna lägger sig.

Samtidigt uppmanar jag alla att rösta snabbt eftersom rundan är över imorgon bitti. Vill ni rösta på mig så ta åtminstone ställning och visa det i tid✌

Brynolf

Orange
Tack för spel @Big Mama

Väldans snabba rundor här.

Jag kan se ett värde i att hänga Impe härnäst. Om han är ulv, kan vi säkert hitta hans polare bland dem som hängde Big Mama. Det var Sidd och Fjodde och Isac och Anth och jag.

Och om han är ulv så tror jag dessutom att de döda rösterna är mindre scummiga än om han är bybo.

Så det kan ge en del.

Röst: @Impetigo

Men kom gärna på nåt ballt under galgen, Impe.

Badmojo

Old’s cool
Njae. rent objektivt borde det vara
@Anthrox som är en från djupet, så där läggs min röst. Skeppsdatorn (AI) tror det också