Några axplock från den långa fisktråden:
Här tex
@Octagonal senaste nattliga gräv efter att jag gett upp timmars av chiffer-försök på
@Basenanji tyngdlyftarpost som slutar i svordomar och delet av 3 olika AI-chat bottar:
@Anthrox
R1: Min känsla i början av R1 är att Anthrox inte är den vi är ute efter. Lite för frispråkig för att vara Janne i det jag läser. Dock möjligt att Anthrox kör bra skådespeleri. Han drar tidigt i spelet åt sig uppmärksamhet.
Impetigo och Anthrox utbyter lite dialog i slutet av R1. Tolkar denna som att båda är bybor, dock ingen Janne.
R2: Ger sig direkt på mig i första posten bara 10 min efter start med rätt långt inlägg. Anthrox har bestämt sig för att jag är ond pga lågt deltagande (då jag faktiskt inte hade tid) från undertecknad. Har denne siat mig börjar jag då fundera? Annars aktiv och drivande i spelet.
Har ganska många röster på sig i R2. På morgonen slänger Sömninge S in en röst på Anthrox två timmar innan deadline. Sedan gör Brynolf detsamma 45 minuter innan deadline. Har många röster på sig sent i R2.
Min känsla har varit och är när jag skriver just nu att Anthrox kan vara Janne men eftersom att rösterna slutar 5-5 där en ändring i slutet från ulv eller bybo hade lett till ulv-vinst om Anthrox är Janne måste den logiska slutsatsen efter R1 vara att Anthrox inte kan vara Janne.
Du undrar fortsatt, varför kan det inte vara Anthrox? Det förutsätter en by som samordnat och metodiskt först lagt många sena röster på morgonen för att sedan byta. Det samarbetet och den kylan tror jag inte byn har. Det hade varit en annan sak om de haft en hemlig bybochatt som vi men så ligger det inte till. Annars väldigt skickligt spelat av byn.
Sen slänger Brynolf in denna röst efter deadline, Röst: @octakanalje. Vad menas med detta? En bybo som är rädd att Janne är på väg ut? Samtidigt är den ju skämtsam och förmodligen bara brus.
Håller det fortsatt som osannolikt med Anthrox som Janne.
@Impetigo
R1: Basse lägger i sin första post en röst på Impetigo. Är det spel för gallerierna? Börjar den posten med att skriva att jag vill “verkligen inte rösta ut vår ordförande”.
Kommer in i spel och vill att vi ska vara tysta tills alla blivit siade. I ett sådant scenario hade Impetigo som Janne suttit med facit. Kan det vara ett Impetigo move för att själv ha bättre koll? Ökar det incitamenten?
Efter detta får Impetigo en rad röster på sig, 17:00 ser det ut som att Impetigo åker. Två timmar innan deadline, det är bra spelat och sjukt med nerver av byn om de gjort detta och Brynolf är deras Jan. Vidare driver Impetigo på och röjer i slutet av R1 med anklagelser och skarpa uttalanden. Impetigo och Anthrox utbyter lite dialog i slutet av R1. Tolkar denna som att båda är bybor, dock ingen Janne.
Impetigo räddas sista sekunden av R1 med en snajp vid deadline av Brynolf!!! Detta hade jag missat.
Impetigo kan inte vara Janne. Om Impe varit Janne borde byn ha panikat.
@Badmojo
R1: Kommer in i R1 med skämtsam och avslappnad ton.
R2: Slänger in en röst på Anthrox. Det som händer efter på morgonen är att Badmojo hakar på och röstar på mig. Luringen Badmojo försöker göra är att skriva “jag hänger på Impetigo” när denne i lika hög grad hänger på Fjodor som precis skrivit samma. Det korrekta hade varit att jag hakar på Impetigo och Fjodor men Badmojo skriver bara att jag hakar på Impetigo.
För att dölja sig skriver sedan Badmojo detta: “Om Octa är oskyldig, ja då har Anthrox en del att förklara? Och några till i tråden… Impe, Fjodor…” Fjodor kommer på sista plats för att bara visa på att det minsann inte finns någon beröringsskräck.
Genom R2 framförallt skriver Impetigo väldigt pedagogiskt och hjälpande med Badmojo. Detta får mig också att fundera. Det är typ att tänk såhär och såhär men inget om att det skulle vara rödande mot Badmojo. Mer tillrättavisande.
R3: Börjar med detta inlägg, “hitte-pau-drevet mot Anthrox var bra. Där syntes det rörelser tyckte jag, som fick mig att identifiera rätt måltavla. Det är är ju Like shootin’ fish in a barrel!”. Att det skulle varit helt hittepå av alla köper jag inte. Det hade ju också varit som att erkänna inför alla att Anthrox är Janne och det tror jag inte Badmojo hade gjort. Har överlag en skämtsam och avslappnad ton.
R4: Inget nytt jag noterade.
R5: Samma nu, skämtar på och är avlsappnad.
R6: Lyckas inte läsa ut något från R6.
Svårläst som bara den. Skickligt och avslappnat spel om vi har Janne här. Vi tvingas nog att avskriva Badmojo. Bara att gratulera om vi har Janne här!
Vad det ser ut nu är Badmojo inte Jan.
@Brynolf
R1: Fladdrig och väldigt svår att läsa av. Samtidigt avslappnad. Snajp-räddar Impetigo i slutet av R1.
R2: Ligger och lurar i vassen. Inget jag noterat vid genomläsning av R2. Brynolf får ingen heat efter att ha snajp-räddat Impetigo trots att Impetigo inte kan vara Janne. Det får sägas vara ytterst märkligt. Brynolf får en ynka röst av slipade Impetigo. Byns agerande i R2 talar starkt för att Brynolf kan vara Janne.
R3: Får en röst av Vimes i början. Dock slentrianmässig sådan. Du (Sidd) röstar också där samma minut som Vimes. Sen hänger även Badmojo på. Sen Sömninge S innan denne blir nattmördad. Sedan försvann alla röster och Brynolf landade med noll röster på sig vilket är lite märkligt.
R4: Inga kommentarer, lite smålir och hal som fan.
R5: Samma denna runda.
R6: Fladdrig och korta inlägg som vanligt. Svårläst som bara den.
En möjlig kandidat. Att Brynolf klarat sig med så lite heat som denne trots allt har gjort är skumt som fan. Får inte riktigt ihop det.
Fullt möjligt att Brynolf är Janne.
@Fjodor
R1: Kommer in skämtsamt i R1. Svårläst. Nämner Janne tidigt.
R2: Lägger in en röst på undertecknad på morgonen. Det är också där drevet vänder. Efter det hoppar folk av Anthrox drevet och röstar på mig istället. Impetigo svarar detta: "Snyggt, Fjodde! Men vad tror du om Brynolfs snack om att jag beter mig som ett scum? Det är ju rätt tydligy rödande eller? Röst:
@Octagonal. Hinner drevet svänga mot Brynolf kommer jag hoppa dit”. Impetigo visar att jag följer dig Fjodor samtidigt som han vill avleda och inte vara för tydlig i sitt ställningstagande så Impetigo slänger med det sista om Brynolf.
Det som händer efter är att Badmojo hakar på och röstar på mig. Luringen Badmojo försöker göra är att skriva “jag hänger på Impetiog” när denne i lika hög grad hänger på Fjodor som precis skrivit samma. Det korrekta hade varit att jag hakar på Impetigo och Fjodor men Badmojo skriver bara att jag hakar på Impetigo.
För att dölja sig skriver sedan Badmojo detta: “Om Octa är oskyldig, ja då har Anthrox en del att förklara? Och några till i tråden… Impe, Fjodor…” Fjodor kommer på sista plats för att bara visa på att det minsann inte finns någon beröringsskräck.
Min läsning av R2 håller fjodor som en av huvudkandidaterna.
R3: Är knappt med i denna runda. Fokus på andra spelare. Stradh skriver lite men alsutar med denna post:
http://www.rollspel.nu. Uppenbart fejk i min mening där Stradh kör på skådespel.
R4: Vill inte rösta på Vimes trots att Vimes spelat sjukt ulvigt. Varför? Jo då fjodor siat Vimes. Byn följer fjodor här och Basse åker tillslut.
R5: Alla röstar på Vimes som är uppenbar ulv. Vad händer? Jo Fjodor ger sig på Sidd. Väldigt märkligt och talar för att ett siande har skett där. Samtidigt är det nästan för uppenbart om så är fallet och Fjodor är Janne.
Sedan skäller Vimes ut Fjodor för att själv sedan försöka styra över drevet mot Sidd.
R6: Röstar på Sidd.
Högst upp på misstankelistan, dels för hur Fjodor själv har spelat men även hur omgivningen agerat runt Fjodor. Bara låtsats röster och byn har i väldigt stor grad följt Fjodors röstande.
Följ länken ni som vågar
Fridens
@fjodorsenuba