Blandade tankar
Det här var min variant på vad som mafiascum kallar för en Royal-setup, där byn har informationsövertaget gentemot ulvarna.
Att båda fraktioner får det svårare eftersom de måste trippa runt JMB tänkte jag innan vi startade att det blir plus minus noll i svårighet, men det påverkar såklart spelet väldigt mycket att inte kunna spela så ärligt och bra som möjligt. Det slog mer än vad jag förutsett.
Balansen funkade bra. Byn fastnade tyvärr lite i att attackera Konstigt Spel(tm) runt R4/R5, och missade vad den sagt om att ulvarna framför allt vill spela försiktigt. Om man gått tillbaka och tittat på Sidds aktivitet där så hade det nog slutat annorlunda, för då fanns Fjodor inte på ulvarnas misstankeskarta.
Jag drog ner på rundornas längd rätt ordentligt. Dels eftersom det här spelet kan dra ut väldigt långt (som längst till R9 med tolv spelare) och dels eftersom det med kortare rundor ändå blev 2 spelare som försvann per 24h period. Luften gick ändå ur spelet vid R5, trots att spelet bara pågått 48h då. Jag antar att det är ett resultat av att inte kunna spela optimalt?
Om jag skulle arra det här igen skulle jag nog köra det som ett riktigt blixtulvsspel, med entimmesrundor.