Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef - Spelet är slut

Impetigo

Ärkebiskop
Tack för mycket fint arrangemang @Hägerstrand och grattis @Octagonal och @Sidd till välförtjänt seger!

Det fanns massiv potential för byn att göra bort sig iom att tio personer satt ensamma på kammaren och försökte lägga upp en mästarplan som förhoppningsvis inte skulle krocka med någon av de andra nio mästarplanerna.

Det visade sig bli för svårt och det tänker jag var förväntat.

Jag försökte länge sälja in @Brynolf som ordföranden, i övrigt ville jag bara ta ut ulvar så snabbt det bara var möjligt. Jag förstod ju att folk krumbuktade sig för att lura ulvarna som sagt men det var svårt att skilja på såna krumbukter och vanligt ulvspel. Jag var som sagt helt säker på BÅDE Vimes och Basse trots att jag visste att det bara fanns en ulv kvar ☺

Men jag tyckte det var mycket bra kämpat av byn! Vi gjorde aldrig bort oss helt även om vi skulle hanterat vår interaktion med Fjodor bättre lite till mans.

PS. Varför la du rösterna på mig under så stor del av spelet @Vimes och varför la du dem på det sättet (helt okommenterade följt av helt okommenterade bortsett från handemojis)? Jag fattade aldrig hur tanken bakom det såg ut.

Vimes

Marinbiolog
PS. Varför la du rösterna på mig under så stor del av spelet @Vimes och varför la du dem på det sättet (helt okommenterade följt av helt okommenterade bortsett från handemojis)? Jag fattade aldrig hur tanken bakom det såg ut.
Jag bestämde mig tidigt för att hitta någon att rösta på som ständig fallback-option. Att det blev du var nog en slump. Att rösterna i stort sätt var okommenterade var mest för att signalera "här är det något uppenbart som alla riktiga bybor förstår" till ulvarna, men det gick nog inte så bra :)

Sidd

”Bybo”
Här bjuder vi på ett gräv från Ulvarråden som vi inte kunde släppa helt😇:

”"Du är marinbiolog och medlem i ISMUF. Eftersom du varit på konferens tidigare år vet du att XXXXX är ordförande Jean-Manuel Bechamel, och du måste skydda ordföranden från att bli utröstad tills hen kan avslöja sin revolutionerande upptäckt." Bybornas pm ovan.

Kan XXXXX vara en tell på hur många bokstäver spelaren har i sitt namn. Isåfall hade exempelvis Vimes passat in. Ett långskott som bara den, jag vet.”

Hade ju varit tokigt om det skulle stämt @Hägerstrand 😂

Sidd

”Bybo”
En annan anekdot från fisktråden:

”Vem är ordförande egentligen?
Hur/Var får jag tillgång till Hägerns innersta tankar och funderingar?
Octa kan du hacka Hägerns konto👍

Vi var inte alls desperata stundoms…

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Här bjuder vi på ett gräv från Ulvarråden som vi inte kunde släppa helt😇:

”"Du är marinbiolog och medlem i ISMUF. Eftersom du varit på konferens tidigare år vet du att XXXXX är ordförande Jean-Manuel Bechamel, och du måste skydda ordföranden från att bli utröstad tills hen kan avslöja sin revolutionerande upptäckt." Bybornas pm ovan.

Kan XXXXX vara en tell på hur många bokstäver spelaren har i sitt namn. Isåfall hade exempelvis Vimes passat in. Ett långskott som bara den, jag vet.”

Hade ju varit tokigt om det skulle stämt @Hägerstrand 😂
Ja, den kändes orättvis om jag skulle kommentera, men jag hoppades lite att du skulle fortsätta på det spåret 😄

Sysp

NNO
Kul spel att följa från sidlinjen men ovanligt svårt när man som åskådare har informationsundertag gentemot både ulvarna och byn 😄 Kändes välspelat från båda sidorna.

Kliar i fingrarna nu, jag får försöka hänga på Bybornas hövding 2 i maj 🔥👍

Badmojo

Old’s cool
Kul spel att följa från sidlinjen men ovanligt svårt när man som åskådare har informationsundertag gentemot både ulvarna och byn 😄 Kändes välspelat från båda sidorna.

Kliar i fingrarna nu, jag får försöka hänga på Bybornas hövding 2 i maj 🔥👍
Läste “hänga Bybornas hövding 2” och ville ropa “Ulv!”, rätt ut.

Badmojo

Old’s cool
Btw: har ngn spelat/spelet Pagans gamla underbara u-vattenscenario Grace Under Pressure? Lite såna vibbar av premissen här, vilket fick mig gå med.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Får man skriva här nu! (Big Mama är ca ett dygn i ofas som vanligt)

Riktigt bra story och fluff Hägern! Varulvgalan hägrar. (Hägern Hägrar)

Ulvfiskarna imponerade på slutet med er slutledningsförmåga. Fram till dess kan jag säga från läktaren att det var tråååkigt spel från er sida. Så fegt icke-spel. Ni valde inte glädjen!

Jag hann knappt säga hej innan jag blev hivad överbord. Jag slapp iom det att vara delaktig i vad som kan betraktas som ett skolboksexempel på By Sliter Varann I Stycken.

Nu i efterklokheten: hur hade vi kunnat bättre låtsas att någon annan än Fjodde var Ordis? Hur hade vi på ett snyggt sätt kunnat försäga oss. Här hade ju jag faktiskt, som dokumenterad klant, kunnat råka säga något avslöjande. Om fel Janne alltså. Vem är dåre och vem är geni…?

Sidd

”Bybo”
@fjodorsenuba
Vilka trodde du var fiskabus under spel, R1,R2,R3 osv?
Såg du ngr tells på vilka som visste att du var ordföranden eller var det bara att de följde dig i drev…
Smulade du nåt om dina Sianden till byn?

Och övriga marinbiologer: vilka smulningar gjorde ni?

@fjodorsenuba
Såg du ngr tells på vilka som visste att du var ordföranden eller var det bara att de följde dig i drev…

Jag gick in hårt för att få fjodor att framstå som vilken bybo som helst... med risk för eget liv. .det var mitt fokus

Anthrox

Kulturvetaringenjör
@fjodorsenuba

Jag markerade mot Fjoddes lågflygeri i någon tidig post typ, sen råkade jag i stort följa fjoddes röstmönster utan att tänka på det.

fjodorsenuba

Krigarpoet
@fjodorsenuba

Ja jag försökte likställa många med mig själv. Tyckte det var en övertydlig tell men tydligen inte xD