Marknadsföring och uppdateringar?

Mogger

Hipsteranka
Det låter vettigt. Jag har genom åren byggt upp en rejäl mejlinglista, som är min viktigaste kanal för marknadsföring. Just den biten har jag på plats. Ungefär allt annat känns skitsvårt. Men nu när jag har gett ut tolv böcker så är det kanske hanterbart. Mitt mål är att lära mig en ny sak för varje ny bok, så det är kanske dags.
Det är inte så svårt. Men det tar tid och ska göras kontinuerligt. Eller inför en kampanj/KS. Skulle säga att det är viktigt att innehållet är intressant. Men att göra sånt tror jag att du kan. Släng ihop en annons och testa? Även om Meta ändrar grejer hela tiden är det ändå rätt enkelt att skapa betalannonser.

clarence redd

FrostByte Books
Det är inte så svårt. Men det tar tid och ska göras kontinuerligt. Eller inför en kampanj/KS. Skulle säga att det är viktigt att innehållet är intressant. Men att göra sånt tror jag att du kan. Släng ihop en annons och testa? Även om Meta ändrar grejer hela tiden är det ändå rätt enkelt att skapa betalannonser.
Bra tänkt! Man kan testa de olika aktiviteterna var för sig som övning. Då behöver jag inte göra allting för första gången under kampanjen.

Är Facebook fortfarande en viktig plattform att nå ut på? Eller har den blivit för ocool?

Mogger

Hipsteranka
Bra tänkt! Man kan testa de olika aktiviteterna var för sig som övning. Då behöver jag inte göra allting för första gången under kampanjen.

Är Facebook fortfarande en viktig plattform att nå ut på? Eller har den blivit för ocool?
Min erfarenhet är att Facebook redan har så många nördgrupper som är öppna för promotion och diskussioner m.m. så man kan använda dessa som språngbräda.

Gör man exempelvis ett YZE-kan man ju använda alla dessa grupper. Men såklart även Discord odyl.

Men allt detta märker du på sikt när du analyserar resultatet av din marknadsföring. Vilket iofs inte är helt enkelt. Visst kan man mäta antal följare, antal interaktioner m.m. Men vad är det värt? En KS är ju enklare. Gick min KS bättre än min förra? Vad berodde det på isf.

Och nu ska man ju vara ärlig med att det finns ingen som riktigt vet detta. Det finns lite för många rörliga delar man inte har kontroll över. Såvida man inte har en webbshop eller dylikt. Då har man absolut något konkret att jobba mot.

Men för att jämföra Warner Bros gör ju inte jättemycket för att styrka sitt varumärke i sig, utan gör det genom sina filmer. För rollspelsföretag är det lite samma numera, även om man inte ska glömma försäljning i butik och Web.

Men det beror på affärsmodell och mål.