Funkar hur hans krafter är i filmversion bättre?Riptide är en till Marauder. Han har förmågan att skapa och kasta tornados som vapen. Han kan också flyga i dem. Han är mest känd för att Colossus bröt nacken på honom (han blev ttre pga serier). Jag måste erkänna att jag har svårt för Riptides krafter. De känns för overkliga. Vilket är dumt, jag vet, men laserögon känns verkligare. Kasta små tornados känns som… Super Mario.
----------------------------
Utgåda-Loke finns i Marvel men jag tycker att SL ska strunta i honom istället använda Utgåda-Loke från ValhallaOm man har mytologinördar i gruppen: "Våran opartiske domare är...Utgårda-Loke!"
Och han började som Iron Fist skurkSabretooth är inte en till Wolverine fiende, han är den definitiva Wolverine fienden! Killen har specialregler i Faserip för att försöka döda Wolverine till och med!
Jag tänker göra så här. Backstory är inte viktigt. Nej, inte i det här fallet. För Wolverines förflutna har retconnats så ofta och så fundamentalt att Sabertooth också retconnats från här till Månen och tillbaka. Det viktiga är att Sabertooth är en annan jättegammal mutant som läker och har klor, som var en del av Weapon X, som blev indragen i The Brotherhood of Evil mutants och som har en mystisk men djup koppling till Wolverines förflutna.
Plot hook: hjältarna ska på kostympary, ett sådant där med slips o fluga, men där alla använder kodnamn och teatermask för att dölja vilka de är. RP:na är där för att haffa någon, köpa en macguffin från den maskerad auktionen, fungera som livvakter åt en SLP som är där för något, kontakta en SLP för information. Nu är bara grejen att en av de andra gästerna är Sabertooth, i skräddarsydd kostym o ute i egna affärer (som kan vara att göra vad någon har betalt honom för). Och som del av uppdraget får inte hjältarna avslöja sig själva, i alla fall inte för än de har fixat den viktigaste delen av uppdraget.Sabertooth är också en spion, vilket försvinner i shufflen ibland. Men medan Wolverine var iväg och plockade upp en level av Samuraj tränade Sabertooth som James Bond.
Det här funkar bäst om hjältarna är sådan som skulle ha rejäla problem mot Sabertooth o de har fåt styck av honom förut, så de kan känna igen honom o börja svältas om varför han är där.
Last edited: