Plot Hook: Bloodscream slåss mot Adam-X The X-Treme, men det blir så mycket nittiotalsöverbelastning att en repa öppnas i rumstiden och alla i grannskapet sugs tillbaka till serienittiotalet. Kan rollpersonerna häva det innan alla får påsar överallt, blir mycket mer extrema, och måste byta till ett coolt namn som innehåller ”Blüd” eller ”Stryke” eller något?
Hellboy är ett väldigt 90-tals namn...
------------------------------------------------
Kul grej om Bloodscream, förresten - när Claremont introducerade Bloodsport (senare Bloodscream) och Roughouse tidigt i Wolverine tänkte han att de var svartalf respektive asgardian (men bara en vanlig snubbe därifrån, ingen gud) som begick brott tillsammans, vilket jag uppskattar för hur relativt straightforward det ändå är. Men han berättade inte om de planerna för någon, och alla som skrev senare tänkte sig att Bloodscream måste vara någon sorts vampyr när han är så blek, har solglasögon och heter något med "blood"...
Det var ju en riktigt bra ursprungs ide
Ophelia Sarkissian var ett föräldralöst barn som adopterades av hydra och tränades till att bli en av deras hemliga agenter. Viper brukade vara så högt upp i Hydra att hon var Madame Hydra men gick sedan frilans, men tog med sig ormtemat. Hon ligger bakom Serpent Society som jag talat en del om tidigare och en massa massa andra planer/grupper. Hon är på många sätt onda Nick Fury. Inga krafter men är en superspion som har en speciell förmåga att hantera/manipulera personer med superkrafter.
Plot hook: (inte det mest seriösa dock)
Viper och
Madame Masque har beslutat att en gång för alla avgöra vilken av dem som är den bästa onda, kvinnliga Nick Fury, och de har valt hjältarnas stad som slagfält! Det blir LMDs, kloner, inhyrda lönnmördare, cocktailpartyn, avancerade spion mackapärer, semi-erotiskt dansande med varandra samtidigt som man inte kan döda den andra just där, fjärrstyrda bilar, en massa jag-vet-att-du-vet-att-jag-vet-att-du-o.s.v., och allt detta medan de undviker att bli fångade av hjältarna eller lagen.
Även om det förstås handlar om det motsatta med vem som lånat av vem. Och hymlar inte ens med det - det finns en perk för att ha en tam sabeltandad tiger.
Tänkte mer på att använda "ångande djungel där den inte borde vara" o "det var asfalt o betong här föra veckan, nu är det tre meter regnskog" tema
1) Han har två döttrar, Regan och Martinique, som bägge har samma krafter och bägge kallas Lady Mastermind. Det är lätt att se förvirringen.
Om jag mins rätt så kallar sig bara den ena för Lady Mastermind, den andra går under bara Mastermind
Doc Samson är antagligen den man väljer om man måste? (Fråga Gabrielle Haller om Professor Xaviers yrkesetik...)
Om jag har förstått rätt så dejtade de först efter att hon slutade vara hans patient (vilket var en väldigt kort tid o jag tror att han var bara konsul till henne, inte hennes egentliga psykolog). Det var mer en fråga om att han bads ta en titt på henne, han löser hennes katatoni m telepati, börja bromans med Erik, hon blir kidnappad av von Strucker, Xavier o Erik räddar henne o stoppar Strucker, Erik sticker med Struckers nazi guld för att böra sin mutanträttskamp, därefter börjar Gabrielle o Xavier en romans.
Doc Samson verkar ha sina egna problem (som många karaktärer med en lång historia, eller som började under en tid då visst, idag problematiskt, uppträdande var helt ok). Kan personligen inte säga eftersom de flesta äventyren med honom jag har läst har han varit helt ok, men man hör grejer.