D'spayre
D'spayre och Nightmare (ungefär samma karaktär i praktiken) borde med behållning kunna användas till just det de används till i serierna hela tiden - billigt psykodrama i någon rollpersons mindscape när man vill se litet karaktärsutveckling.
För det här rekommenderas att SL först läser, eller i alla fall bläddrar igenom, TORG: The Living Land
Jag har visserligen bara läst allt fram till typ 2012, så jag misstänker att det hänt en massa med honom sen dess, men… I dunno, jag gillar Shatterstar. Mest för att han är en sån jäkla grimdark tryhard edgelord version av Longshot. Kanske den 90-talsliefeldiga av alla 90-talsliefeldiga karaktärer. Och det måste jag ändå någonstans uppskatta.
Det var flera som inte gjorde så de bytte namn på honom, tror han numera kallas Nemesis
Bonuspoäng för att Shatterstar är sin egen farfar.
Mad Thinker
Mastermind har varit död ett tag i serierna men han har en dotter med samma krafter, samma kodnamn och samma M.O. Han har återupplivats alldeles precis men vi har inte sett något av honom i serierna efter det.
Nu torterar Sinister dem och försöker skapa klonsoldater med deras krafter. Hjältarna måste dungeon crawla genom Sinisters onda satellit laboratorium för att rädda dem innan det är för sent!
Va? Gillar du inte ”Stairs!”![]()
Overmind var en utomjordisk Eternal från en annan planet
När Karl Lykos blir en ond Petrodaktyl hamnskiftare och superskurk döper han sig själv till Sauron efter skurken i Sagan om Ringen. Det är ganska fantastiskt.