Fienden
Hero
Mundo said:...eller dumt matriarkala som i Momolan.

Mundo said:...eller dumt matriarkala som i Momolan.
Sant är att det ni beskriver är väldigt överdrivet men tittar man på djurriket där honor på något sätt dikterar villkor så är de inte ovanligt att hanar har det väldigt dåligt.
Slående är dock att det verkligen känns att styckena är skrivna av en man och inte kvinna, ingen kvinnlig författare som vill ta sig an dessa länder
Även om du skriver om Momolan så att bilden av matriarki blir mer komplex och nyanserad så är Menon-Aun mycket intressantare och det beror inte bara på styrelseskicket. Överdriv det inte för att kompensera för Mundanas brist på översittarfeminism tack.Ymir said:Sant är att det ni beskriver är väldigt överdrivet men tittar man på djurriket där honor på något sätt dikterar villkor så är de inte ovanligt att hanar har det väldigt dåligt.
Läs artikeln jag länkade till, problemet med Momolan är primärt hur kvinnorna är skildrade, inte hur männen har det.
Ymir said:Well, jag lovar dyrt och hederligt att fixa Momolan-biten. Vad exakt problemet är med Momolan har redan diskuterats mycket utförligt annorstädes, men de som missat de diskussionerna kan med fördel ta en crash course här.
Faktum är, jag har blivit mer och mer övertygad om att inte heller tirakerna håller måttet as fantasymatriarkat goes. Det är inte mitt bord att fixa dem, emellertid, och de är inte på långa vägar lika katastrofala som Momolan.
Ymir said:Sant är att det ni beskriver är väldigt överdrivet men tittar man på djurriket där honor på något sätt dikterar villkor så är de inte ovanligt att hanar har det väldigt dåligt.
Läs artikeln jag länkade till, problemet med Momolan är primärt hur kvinnorna är skildrade, inte hur männen har det.
Ymir said:text av Ymir
Är det inte lite kortsynt att ignorera vartenda ett och alla sammantagna invändningar man kan ha mot drow-matriarkatet med de orden?Caligo said:Jag är av den fasta övertygelsen att Drows är som de är för att de är skapade som en ras som skulle vara Lolth-dyrkare.
Jag är av den fasta övertygelsen att Drows är som de är för att de är skapade som en ras som skulle vara Lolth-dyrkare. Tycker de mesta av hennes argument faller platt
Recca said:Är det inte lite kortsynt att ignorera vartenda ett och alla sammantagna invändningar man kan ha mot drow-matriarkatet med de orden?Caligo said:Jag är av den fasta övertygelsen att Drows är som de är för att de är skapade som en ras som skulle vara Lolth-dyrkare.
Poseur said:Jag är av den fasta övertygelsen att Drows är som de är för att de är skapade som en ras som skulle vara Lolth-dyrkare. Tycker de mesta av hennes argument faller platt
Varför gjorde man det inte till ett patriarkat då istället? Det hade väl fungerat, och vart lättare. Varför är det tvunget ett matriarkat?