Re: Bästa länderna I Mundana
Det kan vara kul att tänka fram en historia kring hur det kom sig att det blev så, möjligtvis. Jag tycker dock inte det är okay att säga: "Det finns ett matriarkat (orch-alvsamhälle) för att det är coolt" och sen nöja sig med det. Då kan man säga "det finns ett matriarkat för att de styr med sex och piska och är sexobjekt." Det finns inget värde i att bara konstatera att "så är det". Jag tycker helt enkelt inte att man bara ska glömma allt som har med trovärdighet och logik att göra bara för att man är i en fantasyvärld. Fantasyvärlden har liksom vissa krav att leva upp till för att jag inte ska avskriva den som fånig.Caligo said:Gilla och gilla, men jag skulle tycka att det definitivt skulle vara intressant med ett sånt samhälle/rike/stad i en värld. Tänk en liten population mäktiga goda alver som besegrat en stor mängd (10 000+) blodtörstiga orcher! Vad skulle hända? Eller att orcher och alver skulle vara tvungna att samarbeta för att överleva?Recca said:Men vi kan ju lugnt konstatera att jag inte skulle gilla den spelvärld som du gillar, Caligo. Alver och orcher i samma samhälle? Möjligtvis i "efter-katastrofen-fantasy".