Froste
Veteran
Big claim need big evidence.Typisk sån grej man tar bort när man upptäcker att det inte stämmer. Oavsett är det kul att det sprider sig utanför nyosrsfären!
Big claim need big evidence.Typisk sån grej man tar bort när man upptäcker att det inte stämmer. Oavsett är det kul att det sprider sig utanför nyosrsfären!
Jag har inga bigga claims! Bara en gissning på en typisk anledning till varför tweets kan försvinna. Det är helt okej att ta bort tweets man inte är nöjd med!Big claim need big evidence.
Det verkar väl rimligt att vara nöjd med någonting man kommit på? Konvergent evolution, lixom. Att man är stolt över att ha kommit på något behöver ju inte betyda att man tror att man är den första som kommit på det, tänker jag. Kan det vara så att folk här i tråden har gjort hoppet från “han var stolt över ett designval” till “tror han att ingen annan har kommit på det eller”?Jag har fortfarande inte hittat inläggen, men jag har hittat att jag har pratat om inläggen.
View attachment 15608
View attachment 15609
Lvl 1 i DnD 5 är dock den dödligaste leveln. Det är extremt enkelt att av misstag råka total mörda ett gäng äventyrare på lvl 1 med ett gäng gobliner. Nu vet jag inte om Matts spel löser det problemet, men lvl 1 är inte en nivå där du känner dig som en hjälte i DnD 5 är min uppfattning.A Fantasy RPG where your character starts, at level 1, already a hero. Maybe even locally famous!
Till skillnad från 5e då eller?
Jo, det är helt klart bra att vara stolt över bra grejer man gör och det är kul när folk är entusiastiska.Det verkar väl rimligt att vara nöjd med någonting man kommit på? Konvergent evolution, lixom. Att man är stolt över att ha kommit på något behöver ju inte betyda att man tror att man är den första som kommit på det, tänker jag. Kan det vara så att folk här i tråden har gjort hoppet från “han var stolt över ett designval” till “tror han att ingen annan har kommit på det eller”?
I egenskap av en enormt entusiastisk person som brukar vara öppet och högljutt nöjd när jag åstadkommit något så aktar jag mig noga för “tror du att du är något”-ism. Många gånger när jag skapat något har jag fått högar med svar à la “jaha, tror du att det är något speciellt, eller?” “Det är ju lätt”; “någon annan har gjort något liknande förut”; et cetera, trots att jag aldrig sagt någonting som strider emot det. Matt Colville är en entusiastisk person (och det är därför han funnit så mycket framgång på YouTube!), och det är möjligt att det kanske bara är lätt för folk som inte är lika sprudlande att tolka in saker i det.
Det räcker för mig! Nu har jag det från två källor! Dels dina inlägg denna tråd, och dels dina inlägg på annat håll!Jag har fortfarande inte hittat inläggen, men jag har hittat att jag har pratat om inläggen.
View attachment 15608
View attachment 15609
Isch, vilken otrevlig ton det forumet hade! Skönt att det är så mycket mysigare här i allmänhet.Han fick en hel del mothugg på följande:
D&D General - Is DnD being mothballed?
This is inspired by a thread of tweets by Matt Colville Basically he believes DnD 5e is basically being mothballed, or sidelined as just a legacy thing they do. They dont really invest money into the TTRPG much, its mainly just a side thing to promote the brand similar to the current state of...www.enworld.org
Det känns jättekul att se att det finns fler som känner som jag! Det råkar vara så att jag inte är särskilt intresserad av strids- eller crunchfokuserat rollspelande (än mindre av battlemats och figurer) – men jag har ägnat många behagliga, lärorika timmar åt att titta på Colvilles YouTube-videor, så det känns stenmysigt att se honom uppnå någonting han drömt om.Inte alls min tekopp, men jag tycker Matt är sympatisk och kunnig, så jag hoppas det går bra.
Urk! Jag har inte läst det där tidigare. Men det här inlägget är både ett typ exempel på en retorik han lagt sig till med som jag avskyr, och något som gör mig mer avtänd på vad för spel han än släpper:Han fick en hel del mothugg på följande:
D&D General - Is DnD being mothballed?
This is inspired by a thread of tweets by Matt Colville Basically he believes DnD 5e is basically being mothballed, or sidelined as just a legacy thing they do. They dont really invest money into the TTRPG much, its mainly just a side thing to promote the brand similar to the current state of...www.enworld.org
Jag minns den där tweeten lite vagt jag med (och kan inte hitta den heller). Jag kommer ihåg att jag vid tillfället tänkte typ "det där måste vara extrem hyperbole för att peppa upp folk på idéen, han kan omöjligt tro att det här är en ny idé."Jag har ett starkt minne av att han pratade på Twitter om att de hade kommit på en helt unik idé som de inte ens visste om den funkade: att varje attack skadar.
Ja, även om jag inte riktigt vibbar med honom idag tycker jag fortfarande hans running the game (och hasn one fighter at a time) är bland det bästa som gjorts till rollspel.men jag har ägnat många behagliga, lärorika timmar åt att titta på Colvilles YouTube-videor, så det känns stenmysigt att se honom uppnå någonting han drömt om.
Den är bra, även om jag inte håller med om allt.Ja, även om jag inte riktigt vibbar med honom idag tycker jag fortfarande hans running the game (och hasn one fighter at a time) är bland det bästa som gjorts till rollspel.
Och jag ÄR väldigt glad att det går bra för dem.
Med den logiken är fler släpp bättre, och ett släpp i sekunden bäst!
För den som vill ha mer är fler släpp bättre! *gråter som Eon-spelare*.Med den logiken är fler släpp bättre, och ett släpp i sekunden bäst!
Jag såg en bit. Kändes som att de pratade om en superheroisk och detaljerad version av DnD. En del nya saker. En del nya namn på gamla saker. På det stora hela ett spel som gör ganska exakt det DnD gör men uppskruvat till 11 på hjältedådsmätaren.MCDM svarar på frrågor om apelet (har inte tittat själv):