Re: Teddy igen
Det enda humoristiska som jag ser i 40K är kanske just orcherna
Det var också en sak som plingade till lite under denna diskussion. jag menar visst, det finns Orks, och de är jävligt tounge in cheek, men betyder det att hela WH40K måste vara fjantigt och komiskt bara för det? Jag menar det är ju inte så att hela "mytoset" står och faller med vare sig Orks, Eldar, Tau eller Necrons, det finns ju så mycket mer. Vi har fortfarande Människor, Chaos och Tyranids kvar. Och då kommer vi tillbaka till "smaken är som baken", ingen gillar allt, med det finns åtminstonde ganska mycket att välja på.
För övrigt så har jag svårt för hela det här "stereotypt är dåligt" synsättet när vi faktiskt pratar om ett spel som har funnits ett bra tag. Hade Warhammer 40.000 släppts typ förra året eller nåt så hade jag också tyckt att deras idé känns lite urvattnad, men nu var det faktiskt ett gott antal år sen det kom ut i form av Rouge Trader och sen dess har GW försökt utveckla idén lite, armé för armé vilket jag tycker är en jävla prestation.
Det jag har att klaga över är GWs monopol på figurerna och att de hutlöst höjer priser utan annan anledning än att de ska kunna ha förgyllda tandpetare på ägarnas företagsmiddagar. (hoppar du inte högt av glädje nu krank? En anti-kapitalistisk sympatisör!
)
Deras produkt är det inge fel på, jag älskar den, deras marknadstaktik däremot är knappast främjande för hobbyn som har bildats kring deras produkt. De borde försöka arbeta på att pressa ner priserna istället för att se hur mycket folk står ut med att dem höjer dem hela tiden.
Jag kan erkänna helt ut att jag enbart köper GWs figurer för IP:n och inte för figurernas kvalitet. Ska man ha kvalitet och figurer som är värda det dem kostar så bör man ta sig över kanalen och kolla upp franska Rackhams figurer istället (de är fan i mig de sjukt snyggaste figurer som finns de har till Rag-Narok och Confrontation, deras spelvärld är också riktigt ball)