chrull
Stockholm Kartell
Eftersom Boxee har slutat uppdatera sina syncservrar så är min mediaspelare oförmögen att identifiera något producerat efter typ 2013-09. Dessutom är den långsam och behöver startas om en gång i veckan, vilket irriterar mig även om det inte är så jävla farligt egentligen.
Men nu har jag, återigen, börjat fundera på att byta ut burken under TVn till något vassare och som vanligt blir jag sugen på att lägga till en funktion: Emulatorer.
Så har någon något tips på en låda/lösning som klarar:
Någon som har några förslag eller är allt det här bara en hopplös dröm?
Men nu har jag, återigen, börjat fundera på att byta ut burken under TVn till något vassare och som vanligt blir jag sugen på att lägga till en funktion: Emulatorer.
Så har någon något tips på en låda/lösning som klarar:
- Streama video i 1080p från internet och intranet.
- Identifiera/katalogisera filer lagrat lokalt eller på NAS och presentera denna katalog på ett trevligt sätt.
- Möjlighet till att använda en vettig fjärrkontroll.
- Klara av att emulera alla de fantastiska homebrew-spel som finns till spelkonsoller, åtminstone upp till att 3d-erans början och att det går att koppla en passande handkontroll till den. Gärna trådlöst men i värsta fall funkar tråd.
- Komma så klar som möjligt. Helt ointresserad av att bygga ihop något själv. Helt ointresserad av att pilla med beta-drivrutiner till något grafikkort till någon linuxdist som påstås vara desktop-ready (såfort du kompilerat om din egna kernel).
Någon som har några förslag eller är allt det här bara en hopplös dröm?