Ja. Det är så svårt. När två erfarna kämpar med 8 och 9 slåss så kommer någon med stor sannorlikhet att skaffa sig övertag men om de blir bättre och går upp till 10 och 11 så kommer de att stå i evigheter och inte komma någonvart.krank said:Slår båda över sina tiotal så lyckas ingen skaffa övertaget. Är det verkligen så svårt? Ental slås som sagt bara om man slår LIKA på tiotalen. Det är inte trunkerade t100:or vi slår, utan separata slag.
Well, man får ta det goda med det onda. Jag tycker mycket om systemet när man har en rejäl slumpmängd (1T100) och ligger under den magiska punkten på ungefär 75% (FV), men jag upplever att det blir alltför "dicey" när man går upp högt i FV och att det blir direkt dåligt när man lämnar slumpskalan även om det finns enkla metoder att expandera det (lägg till 100 om du kan). Då blir det för mycket stök för mig.krank said:Själv har jag skrotat alla modeller utom Pendragon eftersom det är den enda modell som ens närmar sig den enkelhet jag vill ha i system. Min tolerans är fjantigt låg. En endaste subtraktion och jag kastar systemet på soptippen, liksom. Jag vet hur jag är som SL, jag är kass på huvudräkning och har inget tålamod med system som gör väsen av sig. Jag vill ha något som jag, SL, kan använda liksom vid sidan av och i bakgrunden helst utan att det märks överhuvudtaget, eller syns, eller hörs. Hör väl samman med just att jag inte är så snabb som huvudräknare, just att så snart jag måste räkna så distraheras jag från det jag vill fokusera på som SL.
Men det är bara min smak och jag vet även att jag inte ens har stöd i matematiken...