Cybot
Mest spelbar
Nja. Häxsystrana är bara sekundärt involverade i myten. Det är en egyptisk kung och drottning (akasha och Enkil) som terroriserar två häxsystrar (som kan se och tala med andar). Det slutar med att systrarna blir våldtagna som straff och sedan hemskickade, men blir strax hämtade igen av drottningens rådsman. En ande hade blivit uppretad av deras behandling (det kopplas till den egyptiska tron på att myggor var onda ökenandar) och beslutar sig för att hämnas. Han terroriserar akasha och enkil, och i processen så upptäcker han lust efter blod. Efter lite omvändningar så flyger anden in i Akasha och från deras symbios skapas den första vampyren. Akasha dricker sen sin makes blod, och ger honom av hennes och de två blir de första vampyrerna. Vampyrerna dricker sen sin rådsherres blod (och en bunt andra adelsmän vid hovet) och rådsmannen dricker i sin tur häxsystrarnas blod.Recca said:På tal om MILF-vampyrer. Har ni tänkt på filmen Queen of the Damned? Nu var det jättelänge sedan jag läste boken och såg filmen och så, men framförallt i bokserien minns jag att kvinnorollerna är bra. Anne Rice' vampyrers skapelsehistoria bygger ju på två systrar som är häxor eller liknande, har jag för mig.
Rådsmannen och häxsystrarna tar sedan och skapar en armé av vampyrer, besegrar Enkil och Akasha och försätter dem i Torpor. Rådsmannen vakar sedan över de första vampyrerna och de övriga (häxsystrarna och de övriga rebellerna) blir vampyrernas stamfäder. Alla är dock länkade till Akasha som är den första vampyren, Queen of the damned alltså.