Håller med.
Med andra ord, att ta bort OT-forumet är i min värld att försöka ta bort ett problem som inte finns.
Jag håller med, och passar på att meddela att jag tycker modereringarna fungerar mycket bättre nu än för ungefär ett år sedan, då jag hade en del kritik mot alltför snabba småmodereringar.
I nuläget tycker jag att forumet sköts till fullbelåtelse, och att stämningen är god medan diskussionsklimatet är stimulerande. Både på OT-forumet och på andra forum. Visst finns det somliga diskussioner som varit kluddriga, men så har det ju alltid varit och anser jag inte är något oöverkomligt problem. Jag låter överlag bli att läsa sånt, och när jag väl gör det så tycker jag att när det väl kommer modereringar så är de sensibla och lyhörda utan att sakna integritet.
Dessutom är nivån på OT-forumet bättre nu överlag än vad den varit tidigare. Innan var det mycket "skriv vad du gillar för saker, ingen bryr sig ändå om att läsa"-trådar, lätt förklädda till uppriktiga frågeställningar om historiska personer man skulle viljat äta middag med och musik man gillar. Eller bara "har du skägg?" frågeställningar. Jag tycker att OT-forumet överlag är mer berättigat nu än tidigare.
---
Och så är jag helt förälskad i "Senaste inläggen"-länken. Den är det bästa som hänt forumet sedan mig.