Stör oss, för sjutton gubbar!
Grejen är att jag fått signaler om att den dels är något man kan hamna i trubbel om man använder, dels att den skickar mail till alla moderatorer för direkt åtgärd.
Visst blir det trubbel om man använder knappen Meddela moderatorer. Men såvida du inte använder den till excess* eller själv har busat i tråden**, så lär inte trubblet drabba dig. Rent statisktiskt är risken faktiskt mycket större*** att du hamnar i trubbel om du hobbymodererar än om du trycker på knappen.
Mailet drabbar enbart admins och de moderatorer som är tilldelade det forumet, inte alla moderatorer. Dessutom är det ju inte ditt problem. Mail stör oss inte heller. De hamnar normalt i min inkorg och ropar "tjohoo! titta på det här! ...jaså, du hade redan tittat på det för tre timmar sedan? aja, men nu har du en påminnelse i alla fall, om du skulle glömma bort det".
Så var inte
rädd för att trycka på knappen. Tvärtom så blir vi faen så mycket gladare om du trycker på knappen och skräpar ner vår mailbox, än om du hobbymodererar och skräpar ner forumet.
* Det har hänt en gång, mig veterligen. Det blev en tillsägelse.
** Det är du å andra sidan rätt bra på, fast å andra sidan så brukar vi märka det långt innan knappen blir tryckt på.
*** Ett fall av excess av Meddela moderator-knappen, kontra miljoooooner**** tillsägelser och varningar för hobbymodereringar. Sadistiken talar för sig själv.
**** Ett annat sätt att säga "fruktansvärt många, men definitivt fler än en".