Cybot
Mest spelbar
Parera och Parera...
Alltså "parering" är ett dåligt ord för det(Notering till sig själv: Använd inte ordet parering). Det är så mycket som går in i det hela. Undvika, störnings angrepp, få bättre position, deflektera och parera.
Defensiv är ett bättre ord.
Dåligt på Defensiven.
Men i det här fallet får jag nog erkänna att det är en personlig smakfråga.
Jag har nämligen det så också att man kan offra poäng på sitt färdighetsvärde för att öka på ens momentum för att simulera en mer aggresiv teknik. Alltså man väljer i Momentumronden(där kämparna försöker få ett övertag) att offra färdighetsvärde för att få bonus på momentum. Man får högre chans att få momentum men det blir svårare att slå anfalls slag.
Jag vill att tvåhandssvärd ska vara ett vapen som du använder aggressivt och är endast ett vapen som de skickliga(eller dumdristiga) använder medans spjutet är ett vapen som är mer riktat mot nybörjare.
Alltså. Jag ville att Tvåhandssvärdet skulle vara ohyggligt effektivt men inte särkilt snällt mot misstag. Om han är skicklig så är Försvar mot ett Svårt slag inget större problem och momentumbonusen och de ohyggliga skadorna kommer göra att han kan mangla på ganska väl.
Men om han är en oskicklig newbie(*host*conansving*host*) så kommer lede fi att spetsa honom snabbare än en prinskorv på julafton.
Alltså "parering" är ett dåligt ord för det(Notering till sig själv: Använd inte ordet parering). Det är så mycket som går in i det hela. Undvika, störnings angrepp, få bättre position, deflektera och parera.
Defensiv är ett bättre ord.
Dåligt på Defensiven.
Men i det här fallet får jag nog erkänna att det är en personlig smakfråga.
Jag har nämligen det så också att man kan offra poäng på sitt färdighetsvärde för att öka på ens momentum för att simulera en mer aggresiv teknik. Alltså man väljer i Momentumronden(där kämparna försöker få ett övertag) att offra färdighetsvärde för att få bonus på momentum. Man får högre chans att få momentum men det blir svårare att slå anfalls slag.
Jag vill att tvåhandssvärd ska vara ett vapen som du använder aggressivt och är endast ett vapen som de skickliga(eller dumdristiga) använder medans spjutet är ett vapen som är mer riktat mot nybörjare.
Alltså. Jag ville att Tvåhandssvärdet skulle vara ohyggligt effektivt men inte särkilt snällt mot misstag. Om han är skicklig så är Försvar mot ett Svårt slag inget större problem och momentumbonusen och de ohyggliga skadorna kommer göra att han kan mangla på ganska väl.
Men om han är en oskicklig newbie(*host*conansving*host*) så kommer lede fi att spetsa honom snabbare än en prinskorv på julafton.