Nekromanti Min RPG "bucket list"

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
"bucket list" {substantiv} - att-göra-innan-jag-dör-lista

1. Kronologisk megakampanj med År Noll´s regler som startar i respektive År Noll box och låter generationer av RP spela sig vidare genom zonkompendium, vidare genom MUA-kampanjen och Hindenburg.
2. DoD´s Konfluxsviten omarbetad enligt romanerna med Svavelvinter RPG och Skuggspel
3. WFRP´s Enemy within-kampanj med Forbidden Lands regler
4. Symbaroums Törnetronen med Forbidden Lands regler
5. DoD´s Den Svarta Solen (Vildhjärta, Snösaga, Eldsjäl, Likstorm) med Forbidden Lands regler och uppbruten räls

Vad vill du spela innan du dör?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,495
Din #1 är lockande fast den känns mindre trolig :).

Konfluxsviten vore ju kul att gå igenom igen på det sätt du skrivet men jag är osäker på om jag skulle fixa att bygga om dem utifrån romanerna. Om de kom i något slags nytryck däremot. Samma sak med en uppstyrd Enemy within (vilket det ju har hintats om till 4e i och för sig).

Så mer sannolika punkter:
- Den nya mega-utgåvan av Masks of Nyarlathotep vore något. Det är väl ändå CoC-kampanjen #1 och jag har aldrig kommit i närheten av den.

- Någon gång vore det grymt att köra all out culture gaming i Midgård med riktiga tolkienister. Men i varje spelgrupp verkar det alltid finnas någon som är helt anti. Men innan jag dör så...

- Ikonernas nåd känns som en bubblare. Jag har ingen koll men tänker att det är typ MUA/Törnetronen i rymden. Borde passa mig.

Känns som att jag inte alls tänker lika stort som du gör Henke...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Bifur;n316385 said:
Känns som att jag inte alls tänker lika stort som du gör Henke...
Låt mig säga såhär, jag har inga planer på att dö överhuvudtaget... :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,992
Location
Port Kad, The Rim
Eftersom jag har spelat rollspel i 42 år så känns det som jag nosat på nästan alla genrer (utom sådana som jag tycker illa om och därför aktivt undviker). En vit fläck kan dock möjligtvis vara Panty Explosion med Krille som spelledare. :wink:
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Väldigt gärna Ikonernas Nåd också (förmodligen hellre än Svarta Solen nu när jag tänker efter), men tänkte att jag måste dra en gräns någonstans. Masks of Nyarlathotep spelar jag med oregelbundna och årslånga mellanrum, men det är tyvärr inte senaste utgåvan (som ska ha en prequel där man äventyrar med Jackson Elias)...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,705
Location
Huddinge
Min dröm är att någon gång få speleda igenom "The darkning of mirkwood" till one ring.

Men att få till en kampanj på 30-40spelmötern med hyfsat tempo är inte det lättaste.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,771
Jag lockas inte särskilt av förskrivna kampanjer. Upplever dem oftast som för episka och för rälsade för min smak. Konfluxsviten till DoD samt Kafer-kampanjen till 2300AD skulle jag dock väldigt gärna spela. Flera av ligans spel, särskilt Svärdets sång, som hittills fått samla damm i hyllan vore också kul. Annat lockande vore att spela Månens krigsherrar till Svärd & Svartkonst, och det har jag faktiskt planer på att försöka sälja in till min grupp när vi tar paus från Världsrymdens vagabonder.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
Jag har ju aktivt försökt göra sådana här saker så att de inte behöver gå på the bucket list. Men något jag vill göra är att samla en grupp, ta en hel Pathfinder adventure path eller annan massiv D&D kampanj eller något och sedan köra igen hela från början till slutet i sträck. Så att köra typ en 30 timmars session i ett sträck.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,097
Location
Sthlm
Jag skulle vilja ha spelar Svarta Madonnan när jag var typ 15. Men det är ju svårt att lösa nu utan en fungerande fluxkapacitator.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
Jag vill skriva och SL:a Kopparhavskrönikan :)

Ikonernas nåd hade varit kul, och Törnetronen kanske? Annars har jag alltid varit sugen på den där Twilight 2000-kampanjen där man ska ta sig igenom ett krigshärjat Europa. Fast då med något bättre system och med en SL som gör coola handouts. Annars har jag inte någon bucket list direkt. Förr ville jag alltid spelar Beyond the Moutanins of Madness, men sen läste jag den och nu vill jag inte ha något med den att göra... :)

Någon gång skulle vilja spela något riktigt OSR:igt. Gärna artpunkigt, som Mörk Borg, med folk som är inne i svängen, så jag fattar vad fan det handlar om.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
1) Spelleda, alternativt spela "Röd måne över Leongrad" (Oktoberlandet)
2) Få till en gammal hederlig spelhelg, helst i vår pågående Symbaroum-kampanj, vilket delvis leder in på punkt 3)
3) Ligga så pass i fas med Törnetronen-kampanjen att vi kan gå på "Symbar - Mörkrets moder" när den släpps
4) Spela, alternativt spelleda Kult

Punkt 4) känns mest sannolik, 1) och 3) minst sannolika.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,921
Location
Stockholm
Måns;n316464 said:
Någon gång skulle vilja spela något riktigt OSR:igt. Gärna artpunkigt, som Mörk Borg, med folk som är inne i svängen, så jag fattar vad fan det handlar om.
Sväng förbi Old School-hörnan på GothCon nästa vecka så kan STOCKHOLM KARTELL ge dig en omgång* du sent ska glömma …

* Ja, en rollspelsomgång så klart. Vad trodde du?
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,782
Location
Eskilstuna
Dante;n316481 said:
Sväng förbi Old School-hörnan på GothCon nästa vecka så kan STOCKHOLM KARTELL ge dig en omgång* du sent ska glömma …

* Ja, en rollspelsomgång så klart. Vad trodde du?
Det kan rekommenderas! Nu var inte OSR min grej i slutändan, men jag känner mig ganska trygg i att Kartell-folket bjöd på en hyfsat representativ upplevelse. Det känns annars som ett vanligt problem – man vill testa något, men man har själv alldeles för dålig koll på det för att faktiskt testa det ordentligt på egen hand.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
Dante;n316481 said:
Sväng förbi Old School-hörnan på GothCon nästa vecka så kan STOCKHOLM KARTELL ge dig en omgång* du sent ska glömma …

* Ja, en rollspelsomgång så klart. Vad trodde du?
Hade jag bara varit i rätt land så... :(
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
Måns;n316485 said:
Hade jag bara varit i rätt land så... :(

Du får trösta dig med en aperol på terasserna i Brera ;)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
För mig måste det vara att äntligen, så här femton år senare, spelar klart den episka och helt (värld, kampanj, regler) hemmabyggda "fantasykampanjen" (inget annat namn)
 
Top