Nekromanti Min RPG "bucket list"

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,589
Location
Göteborg
- Ribbon Drive (rollspel)
- Esoteric Enterprises (rollspel)
- Masks of Nyarlathotep (kampanj)
- Horror on The Orient Express (kampanj)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Min bucketlist handlar mer om saker jag vill uppnå som skribent än som rollspelare, men jag ska försöka få med båda.
  • Skräckscenario om de grönländska nordbornas försvinnande. Detta har jag velat göra sedan jag gick i gymnasiet.
  • Spelleda en mäktig kampanj i 1920-40-talets Shanghai/krigsherreerans Kina från början till slut. Detta har jag försökt tidigare, och misslyckats med.
  • Få färdigt mitt shenmo-romans-rollspel.
  • Pirathack till Eon. Jag behöver mer 1700-tal i mitt liv och Eon IVs regelsystem har den perfekta känslan.
  • Skapa ett riktigt bra regelsystem till Vampire.
  • Få pris för något jag skrivit på Fenix prisgala på Gothcon.
  • Få Ordensstaten utgiven till Eon.
  • Få Västlanden utgiven till Eon.
  • Få Stora arkipelagen utgiven som en praktmodul till Eon.
  • Skriva professionellt till Vampire och/eller Star Wars.
  • Spela Montsegur 1244
  • Spela Alienòr
  • Spela Noumenon när jag är hög.
  • Spela mer rollspel med vissa av mina vänner som jag av olika skäl spelar alldeles för sällan med.
  • Frälsa syrran på rollspel
  • Spelleda en fet Sabbatkampanj i Vampire
  • Få min nuvarande Vampirekampanj att sluta på ett riktigt tillfredställande vis
  • Hitta det perfekta rymdopera-rollspelet, som låter mig leva ut allt jag vill i genren.
  • Skriva mer spel som är djärva, färgstarka formexperiment a'la Neotech.
  • Jobba mer med Gillbringarna, de är så fantastiskt sympatiska.
  • Skriva något som utspelar sig under diadokernas era - och spelleda det.
  • Få färdigt min episka Eon-kampanj som pågått sedan gymnasietiden, men jag måste erkänna, att ju mer tid som går, desto mindre bryr jag mig om den :(
  • Någon gång få så gott rykte som rollspelsförfattare att folk faktiskt pratar om mig när de namedroppar hobbyns giganter eller bra skrivna rollspel.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,191
Ymir;n316510 said:
Min bucketlist handlar mer om saker jag vill uppnå som skribent än som rollspelare, men jag ska försöka få med båda.
  • Skräckscenario om de grönländska nordbornas försvinnande. Detta har jag velat göra sedan jag gick i gymnasiet.
  • Spelleda en mäktig kampanj i 1920-40-talets Shanghai/krigsherreerans Kina från början till slut. Detta har jag försökt tidigare, och misslyckats med.
  • Få färdigt mitt shenmo-romans-rollspel.
  • Pirathack till Eon. Jag behöver mer 1700-tal i mitt liv och Eon IVs regelsystem har den perfekta känslan.
  • Skapa ett riktigt bra regelsystem till Vampire.
  • Få pris för något jag skrivit på Fenix prisgala på Gothcon.
  • Få Ordensstaten utgiven till Eon.
  • Få Västlanden utgiven till Eon.
  • Få Stora arkipelagen utgiven som en praktmodul till Eon.
  • Skriva professionellt till Vampire och/eller Star Wars.
  • Spela Montsegur 1244
  • Spela Alienòr
  • Spela Noumenon när jag är hög.
  • Spela mer rollspel med vissa av mina vänner som jag av olika skäl spelar alldeles för sällan med.
  • Frälsa syrran på rollspel
  • Spelleda en fet Sabbatkampanj i Vampire
  • Få min nuvarande Vampirekampanj att sluta på ett riktigt tillfredställande vis
  • Hitta det perfekta rymdopera-rollspelet, som låter mig leva ut allt jag vill i genren.
  • Skriva mer spel som är djärva, färgstarka formexperiment a'la Neotech.
  • Jobba mer med Gillbringarna, de är så fantastiskt sympatiska.
  • Skriva något som utspelar sig under diadokernas era - och spelleda det.
  • Få färdigt min episka Eon-kampanj som pågått sedan gymnasietiden, men jag måste erkänna, att ju mer tid som går, desto mindre bryr jag mig om den :(
  • Någon gång få så gott rykte som rollspelsförfattare att folk faktiskt pratar om mig när de namedroppar hobbyns giganter eller bra skrivna rollspel.
När folk som inte vet vem jag är har namedroppat mig till mig själv? Bästa känslan man kan få med byxorna på!

Men i alla fall. Vill du skriva till Vampire finns det ju ett lätt alternativ nu för tiden: https://www.storytellersvault.com/
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,375
Location
Göteborg
Jag har länge velat spela en lång historisk generationskampanj i ett land där mycket förändras under perioden. Frankrike, Tyskland och Kina är kandidater. Jag har funderat på att göra det som en serie färdiga scenarion, och skrivit ett till Kina. Bara typ tolv kvar.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,026
Location
Nordnordost
Jag vill spela kampanj i Ars Magica. En mastodont till kampanj med truppspel och konklaver och allt.

Jag vill spela Burning Empires sittandes vid ett bord.

Tidigare var "göra ett fanzine" på listan. Men det gjorde jag förra året.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,400
Spela igenom hela Undergångens Arvtagare

Skriva en bra version av Chronopia (lär väl inte ha mycket mer än namnet kvar)

Få ihop en grupp som är lika förtjust i Demon: the Fallen som jag och spela en tung, lång, fet kampanj i hemstaden med världens undergång som evigt stegrande hot i kulisserna.

Skriva Carcassonne: The RPG

Aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer spela med någon som är full eller hög. Sån skit har jag nog av när jag inte kan välja umgängesform själv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,191
Khan;n316548 said:
Skriva en bra version av Chronopia (lär väl inte ha mycket mer än namnet kvar)
Heter inte den "Planescape"?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,097
Location
Sthlm
Khan;n316548 said:
Skriva en bra version av Chronopia (lär väl inte ha mycket mer än namnet kvar)
Det finns nästan inget dåligt i Chronopia. Utom kanske att det behöver nutida BRP regler.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
gorillotaur;n316552 said:
1. Spela eller spelleda rollspel någon gång igen.

Det där gör mig ledsen på riktigt. Vad är det som hindrar dig, min vän?
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
gorillotaur;n316557 said:
Tid och ork, mestadels.

Ok, men då finns det ju hopp i alla fall.Prioritera bort allt annat i ditt liv, bara :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Ymir;n316510 said:
Min bucketlist handlar mer om saker jag vill uppnå som skribent än som rollspelare, men jag ska försöka få med båda.
  • Skräckscenario om de grönländska nordbornas försvinnande. Detta har jag velat göra sedan jag gick i gymnasiet.
Det här vill jag spela! Do it! :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
God45;n316514 said:
När folk som inte vet vem jag är har namedroppat mig till mig själv? Bästa känslan man kan få med byxorna på!
Helt off-topic och icke-rollspelsrelaterat men upplevde en motsvarande rockstar-känsla runt 2005 när det kom fram två tjejer på stan och konstaterar: "Meh! Det är ju du!" och börjar gallskrika helt star-struck (för att jag då drev lokala nattklubbskoncept). De gjorde det svårt att inte le :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Genesis;n316516 said:
Jag har länge velat spela en lång historisk generationskampanj i ett land där mycket förändras under perioden. Frankrike, Tyskland och Kina är kandidater. Jag har funderat på att göra det som en serie färdiga scenarion, och skrivit ett till Kina. Bara typ tolv kvar.
Det här vill jag också spela. Gärna Tyskland eller Frankrike innan, under och efter världskrigen...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,771
gorillotaur;n316552 said:
1. Spela eller spelleda rollspel någon gång igen.
Om intresse finns och du har en kväll fri kan jag spelleda något för dig och Mattias Lejbrink (jag har förstått att ni känner varandra) när jag ska ner till storstan i augusti.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Jocke;n316463 said:
Jag skulle vilja ha spelar Svarta Madonnan när jag var typ 15. Men det är ju svårt att lösa nu utan en fungerande fluxkapacitator.
Jag kan rapportera att det var fett :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Hamna i fängelse eller på äldreboende tillsammans med andra hängivna rollspelare.

PS. Handdukslista borde vara en fungerande svensk översättning, syftande på vad man ska göra innan man kastar in handduken.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
PPS. Och precis när jag postat detta fick jag en idé till ett scenario där man spelar spelnördar som ska planera och begå ett brott för att få hamna i finkan tillsammans tillräckligt länge för att hinna spela klart sin rollspelskampanj som håller på att rinna ut i sanden.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,410
Location
Kullavik
Mannen i skogen;n316629 said:
PPS. Och precis när jag postat detta fick jag en idé till ett scenario där man spelar spelnördar som ska planera och begå ett brott för att få hamna i finkan tillsammans tillräckligt länge för att hinna spela klart sin rollspelskampanj som håller på att rinna ut i sanden.
...alternativt lyckas med brottet och bli ekonomiskt oberoende så de kan fokusera resten av sina liv på sin gamla oavslutade rollspelskampanj som de av olika anledningar (”välj-valfritt-vardagshinder”) aldrig fått möjlighet att spela klart.
 
Top