Nekromanti Min RPG "bucket list"

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,345
Location
Göteborg
Ape of Wrath;n316502 said:
- Ribbon Drive (rollspel)
- Esoteric Enterprises (rollspel)
- Masks of Nyarlathotep (kampanj)
- Horror on The Orient Express (kampanj)
Kan inte hjälpa dig med de tre sista (den allra sista har vi ju dessutom försökt en gång...) men vill du ha en Ribbon Drive session så är jag din jourhavande Dirty Hippie Gamer, har minst en till i min indie-grupp som säkerligen vill spela detta igen, så kan vi lösa a date and a time then it's a date.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Henke;n316633 said:
...alternativt lyckas med brottet och bli ekonomiskt oberoende så de kan fokusera resten av sina liv på sin gamla oavslutade rollspelskampanj som de av olika anledningar (”välj-valfritt-vardagshinder”) aldrig fått möjlighet att spela klart.
Jag känner en feelgood-komedi komma upp här.
Den döende spelgruppen föresätter sig att utföra den perfekta stöten för att kunna ta ledigt från sina jobb och spela klart kampanjen. De har ju klarat massor av såna grejer som sina rollfigurer så varför inte IRL liksom?
Massa roliga scener där allt går åt skogen och verkligheten inte är som i spelen. De hamnar i finkan, men en dag får SL ett paket med .allt sitt kampanjmateral och de kan fortsätta spelet i alla fall.
Slutscen: SL frågar: kommer ni ihåg den gamla jailbreakkampanjen vi körde? Ridå.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,589
Location
Göteborg
Björn den gode;n316690 said:
Kan inte hjälpa dig med de tre sista (den allra sista har vi ju dessutom försökt en gång...) men vill du ha en Ribbon Drive session så är jag din jourhavande Dirty Hippie Gamer, har minst en till i min indie-grupp som säkerligen vill spela detta igen, så kan vi lösa a date and a time then it's a date.
Gärna! Vi hörs på fejjan!
 
Top