Angående design av spelvärldar av detaljerade skadesystem...
Vilket håll föredrar ni att dra eller regelsystem åt. Så enkelt som möjligt eller så detaljerat som möjligt? Här pratar jag alltså inte om hur mycket beskrivningar det finns i reglerna utan just det (matematiska) regelsystemet.
Personligen föredrar jag enkelhet. Det är min erfarenhet att detaljerade system tenderar att bli komplicerade, svåra att hålla koll på och faktiskt mer inkonsekventa än de enkla.
Någon av en annan åsikt?
//erik. uttrycker sig kategoriskt för att skapa debatt
Vilket håll föredrar ni att dra eller regelsystem åt. Så enkelt som möjligt eller så detaljerat som möjligt? Här pratar jag alltså inte om hur mycket beskrivningar det finns i reglerna utan just det (matematiska) regelsystemet.
Personligen föredrar jag enkelhet. Det är min erfarenhet att detaljerade system tenderar att bli komplicerade, svåra att hålla koll på och faktiskt mer inkonsekventa än de enkla.
Någon av en annan åsikt?
//erik. uttrycker sig kategoriskt för att skapa debatt