Tony.M.Meijer said:
Arvidos, I like. Det låter mycket bättre än mina tankar.
Kanske att man får x poäng + ett gäng att göra förändringar för, plus att alla spelarna får en "karaktär" att spela... Det är min nuvarande tanke i varje fall.
Mitt förslag är att man alltid uppträder i form av sig själv men kan spendera poäng för att byta skepnad till andra personer eller kanske rentav väder och andra gestalter.
Hade jag spellett dit spel hade jag helt klart bestämt att alla minnessekvenser/drömsekvenser utspelas ståendes på golvet och inte sittandes kring bordet, och det går
totally att gestalta ett träd som spelare, eller ett dåligt samvete eller en depression. Det omedvetna ska vara en drömlik och symbolisk plats!
Poäng tänkte jag att man kan samla på sig med förberedelser, tärningsslag, osv, beroende på vad du vill premiera för spel. Vill du premiera att spelarna gör research och förberedelser så kan man få +1 poäng för varje personlig detalj man vet om offret, så att man har intrapsykiska markörer att navigera sig efter, eller +1 om offret är sömnigt, drogat, sexuellt attraherad, osv.
Vill du premiera action så kanske man startar med 10 poäng när man står utanför komplexet som ska infiltreras, men det tickar ner en poäng för varje 10 minuter av speltid som går åt till att ta sig till offret, t. ex.