Nekromanti Missförståndstråden

Sodivra

Champion
xyas said:
God45 said:
Jag förstår inte vart ni vill komma med den här tråden...
När du säger "jag", åsyftar du dig själv eller en grupp människor? Är "inte" tänkt att referera till "jag förstår" eller till "vart ni"? I det första fallet fyller ditt inlägg ingen funktion gentemot det syfte trådskaparen hade, och i det andra fallet bryter du mot minst tre av forumets regler. "Komma" betyder såklart att en slutsats ska uppnås, och det tycker jag inte du gör i ditt inlägg. Och när du säger "tråden" åsyftar du hela forumet, i vilket fall dina kommentarer är aldeles för generella för att kunna tas på allvar, eller endast denna specifika tråden, i vilket fall urvalet är alldeles för litet för att du ska kunna gör de påståenden du gör.
Så det var du som var Save hela tiden!

Det enda jag inte fattar är varför du kommer ut med det här, på det här viset.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Troberg said:
Björn den gode said:
Alltså innan vi kan diskutera det här så måste vi väl ändå enas om en definition av missförstånd. Det känns som att många ser det som en rak översättning av 'misunderstanding' men för det första så går det inte att översätta språk rakt av för det andra så har misunderstanding en helt annan betydelse i rollspelssammanhang, eller i vart fall på det forumet där man först började prata om det.
Jo, det där att bara översätta begrepp är riskabelt. Jag har tex märkt att folk refererar till mitt begrepp "fisktank" som "fishtank", men det ordet, ungefär som smorgasbord och ombudsman är bevarat rakt av på alla språk (utom på norska), så det heter "fisktank" även på engelska (på norska heter det "kjempetorskburk").
På albanska (i Kosovo) heter det "ombudsperson" och inte "ombudsman". Detta med anledning av att den FN-administration som införde funktionen ville ha ett könsneutralt ord för den. Jag tolkar det som att du är mot könsneutrala benämningar av samhällsfunktioner. Antingen det, eller så ljuger du helt enkelt.

Krille

Super Moderator
Arfert said:
Så du merar att Hitler var en mutant? Som Xmen?
Ja, Hitler var en mutant. Nej, inte som X-men.

Mutationer i naturen är 1) naturliga, 2) vanliga och 3) ger inte superkrafter. Det är ett vanligt missförstånd bland yngre eller mindre välutbildade att mutationer ger superkrafter, nästan lika vanligt som missförståndet att mutationer alltid är dåliga (det brukar Jehovas alltid dra till med).

I själva verket är mutationer för det mesta neutrala och skickas bara vidare till framtida generationer, där de eventuellt kan kombineras till en ny egenskap som har en inverkan på det naturliga urvalet.

Utom för Hitler, för han hade inga barn. Och inga superkrafter heller.

Björn den gode

Swashbuckler
Krille said:
Utom för Hitler, för han hade inga barn. Och inga superkrafter heller.
Vadå så du tror inte på förintelsen? Alltså det är inte en sån där grej som man kan välja att tro på eller inte, det hände liksom, du kan inte ha åsikter om det. Jag blir så himla trött på all post-post-modernister som tror att dom kan tycka vad dom vill, fakta är fakta.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Asså jag har liksom inte vart medlem här så himla länge o så men jag tycker det verkar som om ni allihopa missförstår varann med flit!

Det är väl inte ok eller?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Så du menar att vi inte får missförstå varandra bara för att vi har hängt här ett tag? Det är ju faktiskt åldersdiskriminering du talar om!

Jag tycker inte om att du försöker förtrycka oss gamlingar på det här sättet. Man kan ju nästan tro att du vill få oss bannade härifrån bara för att vi är gamla.

Faktiskt är det rätt obehagligt att du försöker få oss bannade bara för att vi är gamla. Försöker ungdomen göra revolution och sparka ut oss gamlingar på gatan?

Gamlingar, förena eder! Vi har taktikmöte hemma hos troberg där vi beväpnar oss innan vi tar upp kampen mot ungdomen!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Så du menar att alla ni som hängt här ett tag har en slags hemlig klubb där ni klär ut er till, och låtsas vara, Gamling från Sagan om Ringen?

Det låter oerhört kinky.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kinky? Så nu förespråkar du alltså bondage och Sadomachochism här på forumet? Varför vill du ta en så oskyldig hobby som rollspel och förvandla till något perverst och sexigt?

Arfert

Facit
Rymdhamster said:
Kinky? Så nu förespråkar du alltså bondage och Sadomachochism här på forumet? Varför vill du ta en så oskyldig hobby som rollspel och förvandla till något perverst och sexigt?
Du är sjuk... vad har oskyldiga djur som hamstrar gjort dig för ont? Sjuk, sjuk, SJUK, säger jag! Och i vacuum dessutom!

Mukwa

Swashbuckler
Jag måste ha missuppfattat tanken med den här tråden, för alla andra håller sig till ämnet.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Mukwa said:
Jag måste ha missuppfattat tanken med den här tråden, för alla andra håller sig till ämnet.
Jag tror jag har missuppfattat ämnet, men är stolt över att iaf hålla mig till tråden.

Troberg

Sinister eater
Rymdhamster said:
Gamlingar, förena eder! Vi har taktikmöte hemma hos troberg där vi beväpnar oss innan vi tar upp kampen mot ungdomen!
Redo!

Anarchclown

Swashbuckler
Jag är förvirrad. Vem är Amused? Jag trodde du var Troberg. Är det någon av dina rollpersoner eller?

anth

Vetefan
Anarchclown said:
Jag är förvirrad. Vem är Amused? Jag trodde du var Troberg. Är det någon av dina rollpersoner eller?
Du får lära dig att läsa.
Det står ju att han INTE är Amused.
Och läser du lite mer ser du att hans rollperson heter Comic Sans.

Så här ser f.ö. Amused ut:

Krille

Super Moderator
Arfert said:
Nu är du bara tråkig.
Du har inte förstått vad jag skriver.

Men det är okej. Jag kan inte tvinga på dig en massa kunskap. En del är mer praktiskt lagda och har inget teoretiskt sinne. Så länge som du gör vad som känns bäst för dig så är det bra!

anth

Vetefan
Krille said:
Arfert said:
Nu är du bara tråkig.
Du har inte förstått vad jag skriver.

Men det är okej. Jag kan inte tvinga på dig en massa kunskap. En del är mer praktiskt lagda och har inget teoretiskt sinne. Så länge som du gör vad som känns bäst för dig så är det bra!
Jag förstår inte.
Varför skulle de med teoretiskt sinne vara roligare än de som är praktiskt lagda?