Missleteori, eller nåt
öööhm. Okay, vad gör Smultron i den här historien?
Misslor verkar altså vara ett folk som inte bråkar om land, pengar, eller ur vilken bok man skall läsa ur för att komma till paradiset och vilken man skall läsa ur för att bli bränd på bål med en sabel uppkörd i de mörkare partierna?
De brukar sin jord, leker, älskar, och brygger bira. Om Kung A menar att Kung B är en ärkeskitstövel och tölp med dålig smak samt skramlar i hop en här snedtandade bonnungar att agera levande sköld så slipper misslorna undan utan problem.
Det låter minsann utopiskt, stora svajjande fält av vete, grönskande ängar och råmande kor som vallas av barnen. Om kvällarna berättar gammelmor sagor för både barn och vuxna.
Hehe, man blir lite mjuk i knäna när man tänker på det...
Men okay, FINNS undantag (Jag börjar verkligen hata det ordet)?
Ärligen så verkar dett ligga en sorts hob-dimma (missförstå mig inte, jag anklagar ingen för plagiat) över dem, vilket verkar få dem att vara nöjd med de dom har, och så är det med det.
Det iofs, svarar ju på frågan varför det är ont om berömda misslor (swashbuckling stajl). Sen tänkte jag komma dragande med ett lass skit om ifall de verkligen passar i ett äventyrs rpg som spelbar ras (vädra odentligt när ni limmar miniatyrer, pojks ´n flicks) men det är fasen klart att de gör!
Nu har jag tappat bort mig helt (Allvarligt, VÄDRA!) men, öh..
Jo, misslor är bra och kul och mer sånna RP kanske kan ta död på den jävla "Min famil blev slaktade av den onde kungens män o korsfästa o jag blev galärslav, därför är jag så jävla genomhård och kall å rå å brutal å..." bakgrunden! (om nu misslan i fråga fått stryk varje dag)
Och ni som tycker att en byboende, nyfiken kortis inte kan äventyra kan ju altid gå och se en viss film eller läsa vissa böcker, ellr nåt..
Ja jäklar! där kom jag på det (limmet ni vet) Vad i alla Drezins latriner har den där SMULTRON (jäkla namn förresten
med saken att göra..
MVH David Kamali