Nekromanti Misslevapen

Insignia

Swashbuckler
Re: Missleteori, eller nåt

"Storuggla, undrar om någon skulle vilja se en misslekampanj"

Yes, yes, yes! Det ska jag lura på mina snubbar någon gång. Oj, vad glada de ska bli! >:D

Eller kanske inte. Men tanken är fin.

Krille

Super Moderator

"Men... vilka jobb ska man ta som missla i EON då? Hantverkare?"

Vilka yrken har Jen, Kira och Ronja?

"Krille, du får lova att jag inte kommer öppna Eon III och läsa att misslorna är blodtöstiga avskum som stjäl grannarns boskap eller dödar dem om de tittar snett på deras anklar."

Förhoppningsvis lär Misslor vara ute tills dess, och då är de söta och snuttegulliga misslorna officiella.

Storuggla

Champion

Tror inte att det argumentet skulle bita på en Spelledare... ;_;

Förhoppningsvis lär Misslor vara ute tills dess, och då är de söta och snuttegulliga misslorna officiella.

Gott! Och tils dess kommer jag att leta med ljus och lykta efter folk till en misslekampanj, det måste ju finnas mer missletokar än mig tycker jag...

Storuggla, misslemysare

Sabelkatten

Swordsman

Tror inte att det argumentet skulle bita på en Spelledare...

Skriv bara en bra bakgrund, så brukar de flesta spelledare ge med sig. Undantag måste ju kunna finnas!

Gott! Och tils dess kommer jag att leta med ljus och lykta efter folk till en misslekampanj, det måste ju finnas mer missletokar än mig tycker jag...

Åh, jag skulle kunna tänka mig en massa spännande kampanjer med misslor. Misslorna som blir borttvingade från sin jord av en ond härskare, misslorna som på något vis måste stoppa rövarna som stjäl all deras mat (trots att de avskyr att slåss), misslorna som ger sig iväg för att hitta gamla konstiga farbror Knotgren som försvann i Mithera-skogen (han är den enda som vet lösningen på något akut problem), misslorna som ska betala av en hedersskuld till en viktig person genom att skänka honom en tunna missleöl - men han bor en veckas färd bort, och vägarna är inte direkt säkra.../images/icons/devil.gif

Det finns säkert många fler äventyr med misslor som huvudpersoner.

/Henrik

Storuggla

Champion

Eller något så simpelt som att få ner någons katt från ett träd innan det blir mörk och kallt för snön viner ju ner...
Ett slags blanding mellan en barnbok och lågfantasy och någon bondes dagbok.

Storuggla, drömmer om sin misslekampanj

Nightowl

Champion
Har man spelat troll i Trollvinter...

...har man rätt att gilla misslor!

För övrigt är det inte kannibalism att äta misslor om man inte är missla, så det så! (Jag hoppas att ni noterat att det inte är kannibalism ´när misslor äter människor heller... muhahhah!)
/images/icons/devil.gif

Amicus Krille sed magis amica véritas, som Aristoteles brukade säga efter att ha dinerat på fikonspäckad missla, eller nästan i alla dall.

Nightowl

Nightowl

Champion
Re: Nja! [ot]

Men skinkorna... sättet som fettet varvar sig liksom, så det blir saftigt på ett helt annat sätt än alvskinka (för att inte tala om dvärgskinka - det kan få vem som helst att bli vegan).

Jag gillar för övrigt inte inälvsmat, förutom alvtunga. Det är så skarpt och mustigt!

Nightowl, sapientofag

Insignia

Swashbuckler

"något så simpelt som att få ner någons katt från ett träd innan det blir mörk och kallt"

Det är väl inte simpelt! Stackars kisse ;_;

Storuggla

Champion

Det är väl inte simpelt! Stackars kisse ;_;

Precis den reaktionen som jag vill ha från misslorna i kampanjen! Tummen upp!

Storuggla, ger tummen upp

DAKRilla

Hero
Re: Barbarer!!

Självklar är man pessimist.
Nu var det faktiskt så att jag var aningen skämtsam i mitt inlägg, men eftersom du så vackert försökte förolämpa mej så måste jag ju komma med ett motanfall.
Jag anser, att ingen mentalt frisk människa(eller vad ni än var, möjligen med tiraker som undantag) skulle ha ihjäl en person (särskilt inte en missla) och sedan äta denne, även om det var för ens egen överlevnad. Jag vet ju inte vad du tycker, men jag tycker i alla fall att kannibalism är rätt vidrigt.