Andreas den Gode
Veteran
Kan en missla få lära sig en alvisk stridskonst (med ishani)?
Isånna fall kan jag nog kalla mig IRL-kobold om stridskonster är koboldiska. Är inne på min 5 kampsport, självfallet har/är jag inte lika bra på alla men lagom iaf.Det verkar ha gått inflation i stridskonster i er spelgrupp. Döda alla kobold-RP och hälsa från anti-koboldstyrkan.
Vilket ju förutsätter att det finns kraggbarbarer i närheten och att misslan överlever ett eventuellt överfall, eller hur? I Consaber finns t ex tre misslenationer och inga kraggbarbarer, så hela konceptet med "misslor behöver inte kunna skydda sig själv de har ju alltid kraggbarbarer i närheten" faller ganska platt till marken.Skulle en pervers liten rövare vilja någon missla illa så hälsar lilla misslan bara på sin polare kraggbarbaren (som vördar misslor då dessa "kommer från himmlen") som i heligt raseri klyver pervorövaren i trenne delar och super sig full på missleöl.
Notera "att i stort sett alla" inte är detsamma som "alla" (=100%), vilket trots allt lämnar utrymme för mer hårdföra misslor om spelare och SL är överens om detta.så är i stort sett ALLA misslor PACIFISTER
Ungefär som dvärgar och henéaalver då?Det är så här: misslor har inte kroppsbyggnaden för att bli bra krigare! Det är faktiskt inte svårare än så. De är för korta, för svaga och för lätta! De når inte fienden, de har inte muskelstyrkan att hantera vapnen och de har inte massan i kroppen för att få något schwung bakom anfallen eller tryck i försvaret. Kort sagt, misslor suger som krigare av rent fysiska skäl.
Ungefär som dvärgar och henéaalver då?
Korta stämmer ju in på dvärgar... men resten?De är för korta, för svaga och för lätta! De når inte fienden, de har inte muskelstyrkan att hantera vapnen och de har inte massan i kroppen för att få något schwung bakom anfallen eller tryck i försvaret.