Nekromanti Mithril

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
VIsst, men...

...tror du verkligen en "SMED" bok skulle hålla i längden. Det tror då inte jag.
Däremot den där rasboken (som INTE är högerextrem propaganda), så kunde man ju beskriva dvärgar och deras smed yrken samt lite gruv kartor och lite mer om olika metaler...

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"

Look Here!!!

Hur kan man säga att Tolkien inte är fantasy.
Århundrades Bok, borde väl säga en hel del.

Precis som Star Wars är Sci-Fi och George Lucas är, allfadern när det gäller Sci-Fi. Så ge er nu.

//Lyssna på farbror Nostradamus nu.

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"

Krille

Super Moderator
Re: Look Here!!!

"Hur kan man säga att Tolkien inte är fantasy."

Har jag inte sagt. Jag har sagt att han inte är genrens skapare och att alla som imiterar Tolkien är fantasilösa. That's it.

"Århundrades Bok, borde väl säga en hel del."

Det säger dock inte ett dyft om huruvida Sagan om Ringen är fantasy eller inte. Eller ens något om huruvida den var först inom genren.

"Precis som Star Wars är Sci-Fi och George Lucas är, allfadern när det gäller Sci-Fi."

Hmmm... till och med de mest inbitna fansen brukar i allmänhet erkänna att Star Wars är Space Opera, inte SF.

Och för min del är det Arthur C Clarke som är Mannen Inom SF. Med Iain M Banks, Isaac Asimov, Robert Heinlein, Kim Stanley Robinson, Mikre Resnick och många, många andra, i tätt släptåg...

"Så ge er nu."

Varför det? Vi har ju rätt. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Varför det? Vi har ju rätt.

Vi, vilka är vi, snackar du om dig själv, du kanske har rätt tycker du, sammtidigt som en bunt här på forumet tycker att du snackar i nattmössan.

//Nostradanus är den som har rätt, så de så..

Gråtroll = Orch...

I Trudvang finns det vad jag vet heller inga orcher...
Gråtroll = orch. Sades för ett tag sedan på forumet.

Jag hoppas han skämtade då, i mitt Trudvang finns inga orcher. Gråtroll är helt enkelt Gråtroll, smart va...

//Nostradamus som kan göra ett ® genom att hålla in "Alt" och trycka 0-1-7-4

SKIN69

Warrior

Krille har rätt.. George Lucas är inte SF allfader, jag håller fullkomligt med honom om A.C Clark och Isaac Asimov.
Men jag vidhåller det som denna duskussionen började med, Tolkien är Fantasy och ett spel som baserar sig såppas mycket på tolkiens värld som DoD gör så bör mithril finnas med.
VI har hamnat så jävla långt OT man kan här tror jag.
Tycker ni inte det är dags att avsluta det snart eller börja en ny tråd?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

SKIN69

Warrior
OT duskussionen

Gjorde en ny tråd för OT diskussionen om Tolkien mm i forumet för SF och fantasy kultur.

Nej, BUUUUU...

Vad gör du, det är juroligt med allas åsikter. Alla tror att deras åsikt och "Tro" är den rätta.

Det är ju så Krig startar, jag såg fram emot ett "Tredje världskrig", med star här på forumet...

SKIN69

Warrior
Re: Nej, BUUUUU...

Det är inte inställt, bara flyttat.

Umi Ryozaki

Veteran
Adamantium

Själv spelar jag med Mithril reglerna från 91'an och inte heller orkar jag läsa igenom alla trådar. (Blev lite väl mycket)

Men... jag tänkte berätta om metallen adamantium jam jag använder. Metallen är olaglig att bryta, den finns bara i ett heligt land och är såleden en helig metall.

Kräver Smide (Eller annat passande hantverk) på B6 för att bearbeta. Men däremot så har det oändligt brytvärde, lite värre på alla sätt och vis.

En av mina karaktärer fick en sådan yxa när denne fick önska sig precis vad som helst i världen efter en fet kampanj. (Har dock aldrig spelat med karaktären efter det)

Det jag menar är att jag har gjort metallen så ovanlig att den finns nästan ingenstans.

Kom och tänka på det när ni pratade om brytvärden.

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Ximnipot69

Swordsman
Re: Spetsen är av

Allt är inte tipp-topp jämt. Saker går sönder, även mith-vapen ;)

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.

Sodivra

Champion
Nä, nu får du..

Alltså: Om man kopierar Tolkien rakt av så är det fantasilöst.
Och man kan skriva "mytologiskt" utan att kopiera Tolkien! Se bara på dom uppräknade exemplen!

Och att ett spel är annorlunda behöver väl inte betyda att det är bra. Det var väl ingen som sade det..

Jag tror det har varit lite missförstånd här.. Peace!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Umi Ryozaki

Veteran
Helig metall

Som sagt är det en helig metall och kan bara brytas med långt arbete kombinerat med sann tro. (Skum präst grejj)

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Sodivra

Champion
Glöm ej..

Världarnas krig och Alice i underlandet! /images/icons/cool.gif
Fantasy-anfädrar!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!