Nekromanti Mithril

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jaja, men det...

...förklarade ju allt. =P

Helig metal som bryts av heliga präster som besitter en helig "grej" för att just kunna bryta denna heliga metall för att sedan kuna göra heliga vapen och sälja den till heliga köpare så att dom får in mängder med heliga pengar och kan köpa helig sprit och bli heligt fulla, eller?

//Nostradamus tror att denna tråd har gått upp i 100 inlää i och med detta... =P

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"

Umi Ryozaki

Veteran
Fortfarande (OT)

Min favvo trio i Marvel är:
1.Gambit (Snygg), Venom (dirty-good), Woffe (Går sönder men står ändå).
2. Nightcrawler (frän & snabb), Rouge (Passar ihop med Gambit.)

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Sodivra

Champion
Re: Look Here!!!

Den här diskussion handlar INTE, jag upprepar INTE, om Tolkien är fantasy eller om Tolkien är bra..

Tolkien är fantasy, men fantasy är inte Tolkien.
Förstår alla?

Ja, Tolkien är skicklig.
Och ja, han är stilbildande.
Och JA, han fick väl många att få upp ögonen för fantasy.
Men han uppfann defenitivt inte fantasyn..

Och sedan Mithril..
Jag gillar mithril! Det är en del av Drakar och Demoner.
Vet inte riktigt om det passar i Trudvang dock..
Jag menar, DoD liknar kanske Tolkien.. Men gör det det automatiskt bra att härma Tolkien mer? Då kan man väl lika gärna spela Sagan om Ringen-Rollspelet.

Passar mithril i DoD? För att svara på den frågan får man nog glömma att det finns i Sagan om Ringen.

/Arvidos, som vill klara upp saker och ting.
Rätta mig om jag har fel.

Re: Fortfarande (OT)

VA!!!
Gambit, tönten med korten, han suger så j-vla mycke.
En hygglig komo vore Spindelmannen (dock lite grymmare), Wolverine, Venom och Carnage (dock lite snällare).

Med en "backup" (som inte e Marvel), nämnligen SPAWN...

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"

Umi Ryozaki

Veteran
Typ, men inte så långt...

Grejjen är den, att den är gjord så att inte vem som helst (RP'na) Bara kan gå och hämta den. Den är menad att vara obalancerad och något att drömma efter. Inget man går till närmaste närbutik och kanske hittar där.

Hur den sedan formas & smids vet egentligen bara de präster och munkar som bor vid detta berg. Bara gjort så ingen kommer åt metallen utan att jag(SL) ger dem.

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Umi Ryozaki

Veteran
Re: Fortfarande (OT)

Gambit är snygg, sexig, lysande röda ögon och har söt accent. Jag menar, han är jätte sexig. Framför allt i X-men tidningen då de dumpade honom på Syd/Nord polen. I den tidningen är han som snyggast.

Spidde är väl ok, lite mesig bara. Jag älskar däremot allt symbiot slemmande, Synd att Venom's tjej dog, hon var tuff i Symbioten. Det finns ju en tjej som heter Donna som har någon gul/Röd symbiot, har inte sett mycket av henne...

Woffe, vad kan man säga...
Finns det något tuffare än när Woffe & Sabbetuffsen hade sina storslagsmål?

Men i alla fall...
Säg inte att Gambit är mesig, har är hur frän som helst!
(Verkar vara den enda som gillar honom, alla mina kompisar säger han är en mes, nu börjar alla(Nostradamus) på nätat också...)
Han kvalade tillockmed in i Marvel Vs. Capcom spelet som spelbar karaktär.

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Riddaren

Swashbuckler
Mithril vad det betyder

"Vill man använda termen 'mithril' med betydelsen 'vacker metall som är svår att bearbeta men som ofta ger ett bra resultat' så ser jag inte det som något problem."

"Håller med. Nackdelen är att om man försöker beskriva den så säger spelarna 'Aha, det är mithrill'."

Håller inte med, eftersom i modulen Alver så finns just betydelsen i DoD av ordet Mithril, och det är "Måneld". Samma sak gäller metallen Galvorn som ur samma källa betyder "Svart Gryning".

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Galvorn, hur ligger det...

...till med den metallen. Är det bättre än mithrill, vad jag har fått intryck av så är den det.

Det är väl oxå bara någon enstaka mörkeralv som kan smida i just galvorn, är det inte så?

Riddaren

Swashbuckler
Re: Galvorn, hur ligger det...

Ja, om man iaf går på alla bonusar som t.ex. vapen får av den metallen. De är högre än för Mithril.

Riddaren

Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
Re: Gråtroll = Gråtroll

Det är ju en självklarhet. Jag tycker inte heller likheten är så slående med orcherna.

Men å andra sidan, alla galningar som inte kan rollspela utan orcher att slakta, fick ju något som de kunde acceptera...

Men för mig är och förblir Gråtrollen, Gråtroll, och ingenting annat.

Riddaren

Dale Carnegie

Don Kennetho

Warrior
Re: Look Here!!!

Vi, vilka är vi, snackar du om dig själv, du kanske har rätt tycker du, sammtidigt som en bunt här på forumet tycker att du snackar i nattmössan.

Nja, Krille har ju faktiskt rätt denna gång. Tolkien är INTE fantasyns allfader, han är en fantasyförfattare bland väldigt många. Allt han har gjort är att skriva bra fantasyböcker, de bästa tydligen enligt många, men det ger inte honom någon ensamrätt på en hel genre.

Personligen fattar jag inte ens hur man kan sätta Tolkien=Fantasy. Även om jag skulle tycka att Cornelis Vreeswijk gör världens bästa musik så skulle jag ändå erkänna att det finns annan musik, och jag skulle inte heller vilja att alla världens efterföljande musiker kopierade hans verk i princip rakt av.

När det sedan gäller rollspel så finns det nog av Tolkien-kopior och jag hoppas att vi inte behöver se fler nya rollspel med alver, dvärgar och orcher. Det finns nog av dem redan.

PS Fafhrd & Gråkatt har en betydligt skönare stil än Tolkiens hjältar. DS

Don Kennetho

hatten

Swashbuckler

Både Mitrhill och Galvorn är Tolkiens uppfinning..

Livet är en gåta utan enkla svar.

hatten

Swashbuckler
Re: Bara för att Adam-ant-ium är obrytbart betyder

Inte att det inte går att ha sönder..

Smälta det måste kunna smältas om det är metall och då kan man ha sönder det..

Det kan vara känsligt för kyla på så sätt att dess struktur tillfälligt eller permanent ändrar sig så att det går från att vara obrytbart till väldigt brytbart.. ( metalen kristaliseras och sprickor uppstår i ämnet som tillslut kan få det att gå sönder.. )

Obrytbart kan betyda att det är extremt bra att böja ( Hihihihi Gummiklor )
*Hmm* Cycklop varför ser Logan så kort ut idag..
Cycklop : Ååå han ramlade nyss från ett högt hus och benen ryggraden är lite hoptryckta det rättar snart ut sig..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Riddaren

Swashbuckler

Jo...och det är väl inte det första i DoD som är hämtat därifrån? ;-)

Men enligt de uppgifter jag känner till om Galvorn så är det en bättre och hållbarare metall än Mithril.

Riddaren

Dale Carnegie