Nekromanti Mixa regelmotor och kampanjvärld

GnomviD

Heresiark
Jo, jag har sett Saga Trudvang tidigare, men jag tror inte att Saga riktigt är vad jag söker efter. Tack, i alla fall. :gremsmile:

Cadwallon - Noirs regler
Div historiska kampanjer med Eons regler
Dark Heresy - Noirs regler
Trudvang - Eons regler
WoD - Noirs regler
Jag och också den grupp jag spelar med nu använder alltid Neogames OB system, moddat utefter vad vi spelar.

Själv har jag använt Noirs regler till tre andra kampanjer, först Cadwallon. Vilket fungerande bra. Och sedan till en Dark Heresy kampanj som också fungerade bra.

Wod kampanjen fungerade även den bra med Noirs regler.

Jag gillar uppenbarligen system som Marco skapat då jag i princip bara spelar med Noirs & Eons regelsystem idag.

GnomviD

Heresiark
Mmm, jag har funderat på MG (en av nybisarna har varit med och spelat det, dessutom), men det känns som att tur-uppdelningen inte riktigt funkar för Vildhjarta.

GnomviD

Heresiark
Blir det BW tänkte jag köra på rätt smutsig fantasy och uppmuntra dem att ta spö med ett leende på läpparna. :gremsmile:

Poppe said:
Men som sagt, gör som boken säger[...]
Min tanke var att börja med rena basics och bara köra versus, och sedan sakta fasa in grejer allt eftersom. Jag ska ta och kika på RaC (jag har känt dem som minst intressanta när jag läst boken).

Det där med att börja med The Sword som intro och sedan köra vidare var inte en dum idé. Har du läst Adventure Burnern i stort, för övrigt? Är den värd att skaffa?

Christoffer

It's all pig.
Min tanke var att börja med rena basics och bara köra versus, och sedan sakta fasa in grejer allt eftersom. Jag ska ta och kika på RaC (jag har känt dem som minst intressanta när jag läst boken).
Precis, helt rätt! Se till att advancement, BITs och artha sitter, sen är det dags för resten. Kring RaC håller jag med, precis så kände jag med, liksom, bågar liksom vadå?! Men, allt mer tycker jag det faktiskt fyller en viktig roll. Vi har nästan aldrig använt det, men nu när jag läst in mig på det kan jag se flera situationer när just RaC skulle lyft spelmötet och gjort det riktigt rafflande. Det har gått från att vara det jag fann minst intressant till det direkt motsatta.

Skaffar du Adventure Burnern kanske Trouble in Hochen skulle passa än bättre, känns som du kan få till Trudvansk stämning där rätt enkelt plus att det faktiskt möjliggör att spelarna skriver egna BITs med lite guidning av boken och dig. Jag har köpt den, idag faktiskt, så har hunnit skumma den rätt snabbt, läst några delar som intresserade mig mer nära. Helt klart den bok jag skulle rekommendera att man köper efter man skaffat grundreglerna, helt klart massor av ögonöppnare även om många av själva öppningarna redan skett om man lusläst BWHQs forum tidigare. Men, har du inte spenderat en herrans massa tid på deras forum, sökandes efter svaret på hur man skall formulera beliefs, hur dessa bör utmanas, hur man bäst använder Bloody Versus, osv osv osv, helt klart. Så fantastiskt bra bok!