Min tanke var att börja med rena basics och bara köra versus, och sedan sakta fasa in grejer allt eftersom. Jag ska ta och kika på RaC (jag har känt dem som minst intressanta när jag läst boken).
Precis, helt rätt! Se till att advancement, BITs och artha sitter, sen är det dags för resten. Kring RaC håller jag med, precis så kände jag med, liksom, bågar liksom vadå?! Men, allt mer tycker jag det faktiskt fyller en viktig roll. Vi har nästan aldrig använt det, men nu när jag läst in mig på det kan jag se flera situationer när just RaC skulle lyft spelmötet och gjort det riktigt rafflande. Det har gått från att vara det jag fann minst intressant till det direkt motsatta.
Skaffar du Adventure Burnern kanske Trouble in Hochen skulle passa än bättre, känns som du kan få till Trudvansk stämning där rätt enkelt plus att det faktiskt möjliggör att spelarna skriver egna BITs med lite guidning av boken och dig. Jag har köpt den, idag faktiskt, så har hunnit skumma den rätt snabbt, läst några delar som intresserade mig mer nära. Helt klart den bok jag skulle rekommendera att man köper efter man skaffat grundreglerna, helt klart massor av ögonöppnare även om många av själva öppningarna redan skett om man lusläst BWHQs forum tidigare. Men, har du inte spenderat en herrans massa tid på deras forum, sökandes efter svaret på hur man skall formulera beliefs, hur dessa bör utmanas, hur man bäst använder Bloody Versus, osv osv osv, helt klart. Så fantastiskt bra bok!