Bolongo;n110990 said:Så, jag skummade igenom tråden för att hitta de substantiella bitarna. D.v.s. inte alla de andras försök att svara på Bakers ledande frågor.
Kontentan jag kunde utvinna är ungefär detta: han tycker fortfarande att Forge-diskussionen ställer rätt frågor, han är bara inte nöjd med svaren. Närmare bestämt verkar han inte gilla något försök att på förväg kategorisera möjliga svar. Vad han däremot inte förklarar är vad taxonomierna skall ersättas av. Inget? Menar han kanske att svaren måste vara helt individuella och anpassade till varje unik design?
Om jag fattade rätt: Taxonomierna är dåliga, för de döljer saker. De bör ersättas av de saker de döljer. Han skriver lite om det längst ner typ. Mest vill han kasta bort de delar som han inte tycker fyller nån funktion, t.ex. GNS och kreativa agendor.
För övrigt var den där tråden väldigt informativ. Jag läste det mesta (kanske inte alla svar, men allt Vincent skrev iaf) och även om jag inte upplever att det han säger känns så relevant (eller så användbart iaf) för det jag vill göra med mina spel så gav det en bra inblick i hur teorierna funkat och vad VIncent tänker just nu.
Med förbehåll för att jag ofc kan ha missuppfattat precis allting. Det brukar ju forgeiter säga att man har varje gång man inte håller med =)