Nekromanti Moderatorer etc...?

Re: Jaha!

Läser du sånt som Le petit prince, det trodde jag var en barnbok! Jag måste för övrigt säga att jag inte förstår Arvidos, han gnäller alltid på mig....jag tror jag ska börja trakassera honom....

Weeha!

Targon

Hero
Re: Jaha!

" det trodde jag var en barnbok!"

Trodde jag också en gång i tiden. Men det visade sig sedan att den var mycket mer än så. Det är en bok som det kan skrivas tjocka avhandlingar om. Därtill är författarens levnadsöde i sig själv något som slår det mesta.

- Targon

"On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.

Säger du det?

Vad är det som är så fantastiskt med författarens levnadsöde och vad är det som gör boken så unik? Jag intresserad nämligen för jag läser fransk litteratur.

Weeha!

Sodivra

Champion
Herregud!

Jag som är så snäll.. ?:-/
Antar att det är för att jag inte tyckte att det var snällt att prata bakom ryggen på stackars flickor.. (Fast det där med vikarien som liknade en svartnisse var jävla kul! /images/icons/laugh.gif) Kan inte komma på något annat som jag gjort mot lille Caen..

/Arvidos, snäll. Alltid. Mot alla. Utom när jag tvingas läxa upp folk förstås.

Targon

Hero
Re: Säger du det?

Antoine de Saint-Exupéry var inte bara författare. Han var flygarpionjär, journalist och krigshjälte. Han blev nedskjuten av tyskarna 1944, ett år efter att han publicerade Le petit prince. Det bör finnas en del intressanta biografier om honom. Själva boken kan läsas på olika nivåer, dels som barnbok, dels som en filosofiskt inlägg. Boken rekommenderas verkligen. Kolla på nätet så får du säkert tips och litteraturhänvisningar.

- Targon

Re: Herregud!

Näääää, du skrattade tidigare åt mig...och så kommer jag ihåg att vi har rökt ihop på DoD-forumet också.....

Weeha!

Targon

Hero
Re: Säger du det?

Han blev nedskjuten när han satt i sitt flygplan och spaningsflög (jag tror det var någonstans i Sydeuropa, Medelhavet eller Nordafrika, men jag är inte alls säker).

- Targon

Targon

Hero
Nope, han dog genast [NT]

Slut i rutan. Läs mer själv. Eller fråga någon annan. Vi ses, fast i en helt annan diskussion i en helt annan tråd och på ett helt annat forum. Good bajs!

- Targon

"On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Targon on 2001-08-01 10:09.</EM></FONT></P>

Staffan

Myrmidon
Re: test

Men hallå, lägg av med spammeriet va?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Neeej....

...Jag kollade bara vad som gände om man får ut kuvertet innan tråden till kanten på listan...det visade sig att ingenting var svaret.

Weeha!