Nekromanti Modern league of extraordinary gentlemen medlemmar

God45

#PrayersForBahakan
Jag kommer i helgen köra ett Modern league of extraordinary gentlemen spel på spelhelgen i lund (kolla in det här :gremsmile: Länk )

Pitchen för spelet är den här:

Modern League of Extraordinary Gentlemen

I vår värld... I vår värld är allting sant. Varenda bok du har läst, varenda film du har sett, varenda spel du har spelat hände faktiskt. I alla fall de som utspelade sig i nutid. Det här är ett one-shot spel som tar konceptet bakom Alan Moores "League of extraordinary gentlemen" och förläger det i nutid. Spelarna väljer karaktärer från modern populärkultur som samlas för att rädda världen från ett globalt hot ingen annan kan stoppa. All fiction som utspelar sig i nutid existerar i världen, detta innefattar bland annat James Bond, Half-Life, Ghostbusters, Hannibal Lector, X-Files, irriterande sitcoms och Freddy Krueger.

Så jag behöver nu välja ut karaktärer som jag kan stata upp innan spelet, själva statandet är inga problem men att välja ut tillräckligt varierade karaktärer är det. Så vem tycker du ska vara med? Alla fiktion karaktärer från nutiden fungerar :gremsmile:

Det finns några riktlinjer för vilka karaktärer jag kan ha med dock:

1 Om det är super obskyrt kommer jag antagligen inte kunna använda det. Nördigt är ok, men inte för obskyrt bara.

2 Inga vampyrer. Nej, inga undantag, inga vampyrer.

3 Karaktärer måste antingen vara heroiska eller ha någonting de kan få i betalning för sina tjänster. Legoknekts mentaliteter och/eller anti-hjältar är helt ok. Men karaktärer som Skeletor eller Jokern fungerar dock inte.

4 Välj gärna karaktärer som kan smälta in i samhället. Om de inte kan prata med en npc så kommer karaktären och spelaren vara sysslolös under stora delar av spelet.

5 Seriöst, inga vampyrer.

Hoppas du har några bra förslag, tack på förhand :gremsmile:

slanfan

Hero
Dick Tracy, Julian Assange, Houdini, Jason Bourne/James Bond, Jetman, Leif GW, Frank (?) Ocean, "Någon från Anime/Manga", Stålmannen, Preacher, Solomon Kane, Buffy, Karolina Klyft, Lara Croft(!!!), Ling Xiaoyu/Nina Williams (Tekken)... är mina spontana förslag.

God45

#PrayersForBahakan
Vissa av de här är inte nutid och jag kommer inte ha med några riktiga personer. Och stålis är stålis så han är för mäktig. Men Jason Bourne, Buffy, Croft, Ling Xiaoyu och Nina Williams är bra förslag så de hamnar på min lista över kandidater. Tackar :gremsmile:

Bornmo

Warrior
Punisher,Tyler Durden, Dexter Morgan, Dirty Harry, Harry Potter, Castle (Tvserien), Bones (dito), Jack Bauer, George Constanza.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag gillar regel två och fem. :gremsmile:

Några förslag: Sarah Connor, Temperance "Bones" Brennan, Gogo Yubari, Carla Espinosa (Scrubs).

Jocke

Man med skägg
max payne, jay & silent bob, lisbeth salander, patric bateman, Beatrix Kiddo, vicent vega, the lone gunmen, dumbledore, eric draven, action jackson, syskonen Baudelaire (som vuxna?), Momo och någon av the endless är ungefär de jag skulle ha med och den där snuten Bruce Willis ofta får spela, men som heter olika saker i varje film.

Jag skulle såklart klämma in
Vampyren Lestat
också, men nu bad du ju om inga vampyrer.

God45

#PrayersForBahakan
Perfekt! :gremsmile: Varför tänkte inte jag på det?

Dexter Morgan, Bones, Castle
Bra förslag, och gruppen kommer behöva minst en karaktär med en hjärna.

Dirty Harry
Å ena sidan kommer han att var riktigt gammal, å andra sidan är det ganska badass. Kanske :gremsmile:

Tyler Durden
Jag tror inte det kommer fungera, men det är ett intressant förslag :gremsmile:

Jack Bauer
Jag vill inte uppmuntra någon att tortera alla fiender på ett con, men för ett hemma spel hade det här varit awsome :gremsmile:

George Constanza.
Han är tyvärr redan en NPC :gremtongue:

Harry Potter
Jag funderade på att det kanske skulle vara bättre att ta en sido-karaktär istället för Potter själv. Kanske Ron eller Draco eller så.

Sodivra

Champion
Gordon Freeman, Hellboy, BA Bacharus, MacGyver och The Angry Video Game Nerd. Sen vill jag säga Borat. Förlåt. :gremwink:

+1 på Momo! Svårt att inte hitta folk som inte har våld som expertis, ännu svårare att hitta kvinnor.

slanfan

Hero
Gil Grissom/ Horatio Cane, Sherlock, LEON, John McClain, McGuyver, Sarah Connor, "en American Gladiator", Wolverine och Fantomen.
Det är mina ytterligare förslag.

(Jag älskar den här typen av trådar)

(och givetvis har folk redan betat av dem)

Cybot

Mest spelbar
Mer vardagsnära:
Gregory House
Fox Mulder
John McClane
Captain Jack Harkness
Gordon Freeman
Hiro Nakamura

Om man vill skruva upp kraftnivån lite så finns The Doctor och Tony Stark som ganska självklara alternativ.

P.S: Varför inga vampyrer alls? Jag tycker visserligen inte att True Blood, Vampire Diares eller Twilight passar in...men varför inte Nikola Tesla (som han avbildas i Sanctuary)? Hela Sanctuary gruppen är ganska victorian league of extraordinary gentlemen dock...inklusive teleporterande Jack the Ripper, Vampyr-Nikola Tesla, Dr.Watson (den egentliga Sherlock Holmes), the Invisible Man och Helen Magnus (odödlig).

Sodivra

Champion
Dagny Taggart, Agent Dale Cooper och doktor Frank N Furter MÅSTE vara med!

Andra förslag är Fox Mulder eller Dana Scully, Solid Snake, Edward Scissorhands och Lisbeth Salander!

Rainbow Dash!

Mega Man!

Robocop!

The Amazing Mister Fox!

Napoleon Dynamite!

STRONG BAD!

Zorbeltuss

Hero
Hit-Girl, Big Daddy (om man kör filmversionen), John Constantine, majoriteterna av karaktärerna från Fringe och Hubertus Bigend från Gibsons serie som utspelar sig i nutid.

/Zorbeltuss

Cybot

Mest spelbar
Ytterligare förslag

Ghost Dog (Ifrån Ghost Dog- Way of the Samurai).
Severus Snape
Marquis de Carabas (ifrån Neverwhere)
Inspector Lee (Rush Hour)

P.S: Deadpool?

Troberg

Sinister eater
Duke Nukem
Ron Jeremy
Carl Gustaf von Rosen
Stephen Hawkins
Anders Troberg
Mythbusterskillarna
Knightrider-killen
Mission Impossible-gänget
Ric Flair
Kill Bill-tjejen
Tommy Dreamer
Fantomen
Mairead Farrel
Subcomandante Marcos
Ray Mears
Crocodile Dundee
Steve Irving
Jurij Gagarin
Johnny Bravo
Rorschach
Steve Fosset

OK, några av dem är väl strikt sett inte vid liv idag (och en har en osäker livsstatus), men de är från vår huvudsakliga tidsperiod.

Chryckan

Swordsman
MacGyver
A-team (hela eller individuella medlemmar)
Lara Croft
Dr/Col. Samantha Carter
Dr. Rodney Mckay
John Taylor (från Nightside böckerna. Kanske lite obskyrt)
David Hasselhof
Steven Segal
Ethan Hunt (Mission Impossible)
DCI E. Morse
DCI Tom Barnaby
Al Bundy
Homer Simpson
Revy (från Black Lagoon)
Kim Possible
Quorra (Från Tron: Legacy)

Insåg att jag skulle kunna hålla på förevigt så jag slutar där.

God45

#PrayersForBahakan
Tack för alla de bra förslagen :gremlaugh: Fortsätt komma med dem om ni har fler :gremsmile:

P.S: Varför inga vampyrer alls? Jag tycker visserligen inte att True Blood, Vampire Diares eller Twilight passar in...men varför inte Nikola Tesla (som han avbildas i Sanctuary)? Hela Sanctuary gruppen är ganska victorian league of extraordinary gentlemen dock...inklusive teleporterande Jack the Ripper, Vampyr-Nikola Tesla, Dr.Watson (den egentliga Sherlock Holmes), the Invisible Man och Helen Magnus (odödlig).
Jag har valt att inte ha med vampyrer av ett par anledningar, den första är att scenariot utspelar sig primärt på dagtid i miljöer där det är svårt att undvika solljuset och är under tidspress. Så vampyren skulle missa stora delar av scenariot eller så behöver jag skriva om det.

Den andra anledningen är att varje gång jag kört ett Modern League spel så har där varit med minst en vampyr. Ofta har flera spelare velat spela vampyrer och det har blivit de odödas klubb. Vampyren i teamet är mer eller mindre uttjatat.

För det tredje... Fuck Twilight. Jag vet att det är så uttjatat att det är tramsigt att bry sig. Och jag vet at jag inte är målgruppen. Och ja vet att det fanns riktigt, riktigt dåliga vampyrböcker tidigare. Men fuck Twilight.

Så kör varulvar eller Mumier eller zombis eller något annat coolt :gremsmile: Men inga vampyrer.