bladerunner_35
Warrior
Något som stört mig ett tag är hur det är precis lika lätt eller svårt att parera ett anfall med en liten dolk, en vedyxa eller ett långsvärd. Det finns visserligen en skillnad delvis inbyggd i systemet med brytvärden men jag tycker inte det räcker till.
Jag funderade på om det skulle vara värt att lägga till ett helt nytt värde till varje vapen, alternativt vapentyp som modifierar färdighetschansen vid parad. Svärd skulle rimligtvis vara utgångstypen i så fall och det skulle handla om modifikationer på typ -1, -2, -3 och +1 etc..
Några kommentarer eller andra idéer?
/björn
Jag funderade på om det skulle vara värt att lägga till ett helt nytt värde till varje vapen, alternativt vapentyp som modifierar färdighetschansen vid parad. Svärd skulle rimligtvis vara utgångstypen i så fall och det skulle handla om modifikationer på typ -1, -2, -3 och +1 etc..
Några kommentarer eller andra idéer?
/björn