Nekromanti Moduler

Sadaigh

Swordsman
Re: Här kan du läsa.

Och tack så mycket för svaret, eller ja... länken! =) Det verkar som om Expert kan vara en bra investering...! ingen vet vad det kommer att kosta?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ungefärligt utgivningsdatum ...

Jag beräknar att jag blir klar med originalarbetet i slutet av nästa vecka. Sedan brukar tryckeriet behöva ett par veckor på sig.

Resten får du räkna ut själv.

Dante

Staff member
Bland annat ...

... arton miljarder coola Bergting-bilder.

Dessutom några väldigt bra bilder av en ny förmåga.

Och så givetvis en massa text.

Dante

Staff member
Svar ...

»Får man fråga; Vem?«

Ja, det får du.

Vindhand

Myrmidon
Vad jag är nyfiken på:

(förutom att se om några av mina förslag återfinns i reglerna :gremwink:) är om Expert är _påbyggnad_ till DoD6 eller om den står på egna ben. M.a.o: står det: "Du behöver DoD6 för att ha nytta av denna bok" på baksidan?

Re: Vad jag är nyfiken på:

Det står ju i presentationen att spelarna kommer att använda expert då spelledaren använder regelboken.
Är det svar nog på din fråga? :gremsmile:

Vindhand

Myrmidon
Nej...

Det tolkade jag som att systemen är _kompatibla_. Ungefär som man i EDD uppmanades att bara använda kroppsdelar för rollpersoner och särskilt viktiga SLPs. Det innebar ju att spelledaren mestadels använde DoD-regler och att spelarna använde EDD-regler.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tills vidare

Om du köper Expert kan du använda den till en massa saker. Men det finns regler för andra saker som du fortfarande behöver grundregelboken för.

MVH

M.

Vindhand

Myrmidon
Re: Nej...

Efter att ha läst magnus svar så förstår jag att du har rätt... Jag tyckte man kunde tolka blurben som att DoD6E innehöll dels de gamla reglerna (som spelledaren kunde använda för sina kufat) och nya regler (som spelarna kunde använda)... Ack, vad fel jag hade :gremsmile: