Nekromanti Moduler

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag är helt fel person att fråga. (nt)

NT = Nattstånden Tellurförening

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Den frågan...

...har också besvarats och diskuterats många, många gånger.

Summan av alla diskussioner är: det tar tid att göra rollspel, RiotMinds har släppt sju produkter på två åt, ska snart släppa sin åttonde.

Och eftersom Snösaga kom ut för typ en månad sen, och expert kommer om nån månad, så undrar jag vilket tempo ni egentligen vill ha från RiotMinds? En produkt i månaden? En i kvartalet? En varannan månad?

Som det är nu har de i snitt släppt en produkt varje kvartal. Detta kommer troligen att öka, om det jag har hört från dem stämmer. Men det är som vanligt, den som lever får se.

MVH

Magnus

Re: Inte alls

Det är ju inte så säkert. Modulerna till DoD6 är ju mjuka, det är bara grundboken som är hård.

Jorges är i hård pärm också, i alla fall det jag har

Re: Och priset? Cirka... [nt]

Jag skickade ett mail till Riotminds för ett tag sen och frågade om priset och svaret blev ca 270kr

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Låter överkomligt

Förvisso så är det nästan 300 spänn, och förmodligen så blir det väl något likande med frakt, vilket kanske är lite mycket för en modul/expansion. Men det är säkerligen värt det... jag har inte blivit sviken av RM än så länge i alla fall.

dibbe

Veteran
Re: Den frågan...

Utan att förringa de produkter som släppts till DoD6, så skulle jag nog vilja påstå att det är lite "snällt" att påstå att sju produkter släppts på två år. Givetvis är uttalandet helt sant, men jag och många andra tror jag tycker att varken en hög rollformulär, en spelledarskärm eller en spelarmapp riktigt räknas.

För att besvara din fråga så skulle jag personligen utan tvekan köpa en "produkt" i kvartalet (och sannolikt också en varannan månad), om de höll samma omfattning och kvalitet som Vildhjarta, Jorges eller Snösaga (och ja, jag är fullständigt medveten om vilken otrolig skillnad det är i bredden på t.ex. Vildhjarta och Snösaga, men de är alla tillräckliga, och det avspeglade sig i priset om jag inte missminner mig). Jag skulle däremot tycka att det var lite trist om tre produkter i rad, om en utgivningstakt på 1/kvartal hölls, var saker i stil med spelledarskärm, rollformulär och spelarmapp.

Och ja, alla vet att RiotMinds är heltidsarbetare med lite fritid, men detta är något som goda konsumenter kan ta liten hänsyn till. Speciellt när de ombeds ställa upp ramarna för sin idealproducent =)

Med ursäkt för sent svar (inte så aktiv här) och med hopp om fortsatt god kvalitet...

Hasse

Hero
Det gör det säkert.

I och med att jag giller Riotminds grejor så vill jag ju oxå att de de säljer så att det kan producera nya bättre och om möjligt fler produkter. :gremsmile: