Nekromanti More than Human eller >Human?

gizmo

temporary sunshine
Det är nu inte alls poängen här, men från hur det låter hade jag ju gillat 'Larger than Life' också.
Fast 'More than Human' är definitivt mer funkis och passar bättre till settingen.

sorry, helt off topic :gremsmile:

I övrigt håller jag med Tony. Du ska ta det DU gillar, det ska kännas 'krank', hela grejen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Även jag har trott att spelet skulle heta: >Human.
Så jag tycker att du ska köra på >Human.

Troberg

Sinister eater
w176 said:
Dessutom måste det funka andra vägen också, söter jag på spelet på nätet, och inte har pluggat matte, måste jag inom 15 sekunder veta att >Human uttalas/betyder More then Human
Å andra sidan så är det mellanstadiematte, så det borde inte vara något problem.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tänkte bara lägga till att jag inte har några problem med dubbla standarden. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tycker att spelet ska heta "More than Human" och att det ska stå "More than Human" på omslag, rygg och andra relevanta platser. >Human kan användas som förkortning på ett forum på samma sätt som D&D eller M:UA. Det är för finurligt/putslustigt/kryptiskt/matematiskt/förbryllande för att fungera som ett namn.

/tobias

Arfert

Facit
Gurgeh said:
Jag tycker att spelet ska heta "More than Human" och att det ska stå "More than Human" på omslag, rygg och andra relevanta platser. >Human kan användas som förkortning på ett forum på samma sätt som D&D eller M:UA. Det är för finurligt/putslustigt/kryptiskt/matematiskt/förbryllande för att fungera som ett namn.

/tobias
Börjar luta åt samma åsikt.

Troberg

Sinister eater
Gurgeh said:
Mmm, fast samtidigt så ser det ut precis som en sån där trendig internetstavning som gör att det känns modernt och framåt. Kanske inte så språkligt korrekt, men som namn har det rätt laddning.

gizmo

temporary sunshine
Teobald said:
Mmm, fast samtidigt så ser det ut precis som en sån där trendig internetstavning som gör att det känns modernt och framåt.
Mmm, fast samtidigt så ska det kanske se ut 1980s.

Recca

Femme Fatale
Arfert said:
Gurgeh said:

/tobias
Jag håller med också nu.

Fast jag tycker gott att du kan slänga in krokodilkäften i titeln ändå, så får du en officiell More than human-symbol också. Vore snyggt.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Arfert said:
Gurgeh said:

/tobias
Ja jag har redan helt ramlat över dit (slog ett knä också)

Krille

Super Moderator
Gurgeh said:
Det är för finurligt/putslustigt/kryptiskt/matematiskt/förbryllande för att fungera som ett namn.
Nä, det funkar. Jag tycker tvärtom att "more than human" är lite fördummande. Dessutom är ">human" snyggt, och till och med filmer heter saker som "[•REC]" nu för tiden.

Mogger

Hipsteranka
Ett problem är att på engelska är det korrekta uttalandet av ">" greater than snarare än more than. More than är knappast fel, men kanske inte det givna uttalet.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Krille said:
Gurgeh said:
Det är för finurligt/putslustigt/kryptiskt/matematiskt/förbryllande för att fungera som ett namn.
Nä, det funkar. Jag tycker tvärtom att "more than human" är lite fördummande. Dessutom är ">human" snyggt, och till och med filmer heter saker som "[•REC]" nu för tiden.
Jag gillar inte det heller.

/tobias, hötter mot ungdomarna

Unfair

Hero
Kan vara värt att tillägga att om du kör på >Human så har du ett litet problem. Google tar inte med ditt ">" när man söker på google. Om inte just > är det ända du sökte på. Alltså när man söker på >Human så kommer google ge en samma resultat som när man söker på Human. Eventuellt att det beter sig annorlunda ifall kunderna sätter det inom citattecken eller så men fortfarande. Du blir svårare att hitta för folk som bara har namnet. Eller har jag fått något om bakfoten? Relativt säker på att google sök gör detta med flera udda tecken.

Däremot så har jag blivit lika hemmablind som alla andra här på forumet och tycker personligen att >Human är settet som det står skrivet på och ska vara skrivet på. Men det var lite uppseendeväckande när jag såg det först, och det är en bra sak.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Krille said:
QFT.