Varulv MORTAL KOMBAT (R1)

Sidd

”Bybo”
Så här ser jag på spelet just nu:

Om vi släpper Anthrox. (Vilket är jäkligt svårt…)

Det som sticker ut efter dagens outande:
StradhLestat :påståenden : Sonya Blade. Inga förmågor att nämna. min förmåga: Jag kan undvika nattmord.
Big Mama :påståenden : Cassie Cage, är tydligen inte med i MC1-2, väntade med viktig info
Sen så har vi Vimes som alltså påstår sig kunna välja att bli ulv???

Vi ska förstås inte glömma nån av er som kan metat med Mortal Combat då ni liksom Hägern lite snajdigt kan glida igenom outningar utan att dumstrutar som jag fattar.

Resten är grönare👍

Sidd

”Bybo”
@Sidd, Du har ju argumenterat för att vi skulle alla outa samtidigt för att minska ulvarnas möjligheter att hitta på saker.
Nu får jag skäll för att jag inte har outat tidigare.

Och kan ni förklara för mig, som är lite trög, vad detta betyder och hur vi kan använda det i analysen. Förklara som för en femåring.
Just din info verkar ju var avgörande för just outning.
Du hade tex kunnat skrika stopp å belägg med att outa nåt överhuvudtaget.
Hur tycker du vi ska hantera din info?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Tycker du? Ser det inte mer ut som en varning riktad åt byn?
Det kan tolkas så, men om andra hemligheter går att läsa på samma sätt som Sidds så kan man inte ge ulvarna dem. Att berätta för ulvarna att det går att gräva fram powerrollerna om byn börjar outa hemligheter är då bra info att ge ulvarna, om man vill kunna ge dem något.

@Octagonal s hemlighet är såklart också rimlig att ge ulvarna, den behöver inte ens stå som hemlighet då utan kan bara vara från förmågan, men det vore dåligt att outa.

Jag ska försöka ta på mig nya solglasögon (get it? 😎) imorgon och läsa med mindre tunnelseende, men det är väldigt mycket med hur den här rundan spelat ut som jag tycker funkar om @StradhLestat och @Big Mama är ulvarna.

Sysp

NNO
Det är som att det är flera spår på gång, men jag får inte riktigt ihop hur de sitter ihop:

1) Sonya Blade är claimad av både Stradh (outning #5) och Octagonal (outning #9). Jätteskumt och troligt en ulv här.

2) Big Mama har claimat Cassie Cage som inte finns med i de två första MK-spelen. Inkriminerande.

3) Förmågorna verkar höra ihop med fluffet. Väktaren Sub-Zero (Anthrox) kan frysa den han väktar. Smoke (Vimes) kan byta sida till ulv, passar en opålitlig karaktär som bytt sida enligt fluffet. Stradhs Sonya kan inte bli nattmördad, ska undersöka fluffet ikväll för att se om det finns något där. Har ulvarna också förmågor? Shao Khan borde vara en av ulvarna, vad kan han ha för förmåga enligt fluffet? Vilka andra ulvar är troliga? Scorpion? Vad kan de ha för förmåga?

4) Infon är mer oklar om den tillhör fluffet, det verkar inte finnas koppling där. Har den delats ut enligt faktion eller slumpats? Är det någon av infon som getts till ulvarna eller byn för att balansera spelet? Har Sidd fått info om väktaren för att ge ulvarna en bättre chans att hitta den? Big Mamas info tyder på det? Betyder det att siaren också är röjd för att en annan ulv fått den infon?

Sidd

”Bybo”
En intressant reflektion kan vara hur andra reagerade på om att outa och mitt förslag om att samordna outning (få det gjort)…?
Ulvarna bör ju tyckt att det var strålande å hejat på.
Kanske fått bollen i rörelse när jag var 2 min sen osv.
Fridens & God Natt

Brynolf

Dum fan
Det kan tolkas så, men om andra hemligheter går att läsa på samma sätt som Sidds så kan man inte ge ulvarna dem. Att berätta för ulvarna att det går att gräva fram powerrollerna om byn börjar outa hemligheter är då bra info att ge ulvarna, om man vill kunna ge dem något
Jag tycker då att Sidds info är mer lämplig för ulvar. Fjodor/stradh lär väl ha nåt liknande om siaren. Varför skulle inte ulvar kunna få veta att väktaren fryser folk?

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Jag tycker då att Sidds info är mer lämplig för ulvar. Fjodor/stradh lär väl ha nåt liknande om siaren. Varför skulle inte ulvar kunna få veta att väktaren fryser folk?
Eftersom det vore att outa väktaren till ulvarna så fort rollerna kommer ut?

Brynolf

Dum fan
Eftersom det vore att outa väktaren till ulvarna så fort rollerna kommer ut?
Om sidd hade formulerat om sig till typ "väktaren roleblockar också" (vilket han förstås borde ha gjort) så hade det inte alls varit lätt att hitta väktaren. Jag tror Big Mamas info är en varning för att outa öht, inte en "det är ganska dumt att outa ordagrant, men om ni formulerar om er litegrann så är det lugna puckar". Och jag ser inte vad ulvlaget skulle ha sådan info till.

Nej jag tycker det här ger BM lite grönpoäng.

Och Sidds info ger ju även indirekt samma info som BMs info. Så de tu är knappast ulvar ihop iaf.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Okej läst ikapp nu och jag kan bara reflexivt fråga vad tusan vi göra med att avslöja allt för ulvarna?

Med det sagt så kan jag nu säga min information då den egentligen redan är röjd av andra. Informationen är att "Väktaren sias röd (Miller)".
Jag ville inte släppa denna info tidigare då det hade gett en stor pil direkt på Anthrox som väktare efter han gått ut som Miller :S
Timingen är piss men vad kan man göra?

Ser inget skäl till att ligga kvar på Octagonal längre men han ligger fortfarande kvar på sus listan för mig.

Röst: @StradhLestat

Sysp

NNO
Blir inte direkt klok på fluffet, men några grejer sticker ut.

Cassie Cage introduceras inte förrän 2015 i MK: Deception (MK1 och MK2 är från 90-talet) och då som en del av en alternativ timeline där Sonya Blade och Johnny Cage får barn ihop. Det sticker ut som en snorig tumme i en annan välskapad fluffvante. Så Big Mama ljuger nog.

Då är frågan om hon gör det för att hon är ulv eller för att hon är siare och hennes info varnade henne för att rollerna kunde röja vem som var siaren, i så fall är hon antagligen en ikonisk bybo. Hon skulle till och med kunna vara Raiden som Brynolf claimade sist när det var ”säkert”. Att Brynolf inte outar förrän sist är ju skumt nog, men Raiden är ju kvar där som en fin gåva till nån som vill ha en garanterat grön gubbe inom fluffet.

Brynolf

Dum fan
Okej läst ikapp nu och jag kan bara reflexivt fråga vad tusan vi göra med att avslöja allt för ulvarna?

Med det sagt så kan jag nu säga min information då den egentligen redan är röjd av andra. Informationen är att "Väktaren sias röd (Miller)".
Jag ville inte släppa denna info tidigare då det hade gett en stor pil direkt på Anthrox som väktare efter han gått ut som Miller :S

Ser inget skäl till att ligga kvar på Octagonal längre men han ligger fortfarande kvar på sus listan för mig.

Det är ju udda att din och Vimes info säger ungefär samma sak.

Sysp

NNO

@Vimes Hur var din info om ”Anthrox” och miller formulerad?

Brynolf

Dum fan
@Vimes Hur var din info om ”Anthrox” och miller formulerad?
Typ bara "sub zero är miller". Jag tycker nog att fjodors info känns rimligare om man ska se dem som en dikotomi. Men varför skulle Vimes ljuga om det här? För att smöra för Anth? På bekostnad av att gröna honom? Nää

Sysp

NNO
Nästa fluffläsning gav inget direkt som tydde på att Sonya Blade ska kunna ducka nattmord som Strash hävdar. Ska kika på hennes faktiska moves i spelet om det finns nåt där.

Det enda jag kunde hitta i loren angående att undgå döden är från ett betydligt senare spel och ganska svagt:

In Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002), while on an assignment in the East, Sonya learns the OIA had been destroyed by an accomplice of the titular alliance of Shang Tsung and Quan Chi. Not long after, Raiden seeks out her aid against the Deadly Alliance and instructs her to meet with his other chosen warriors on Shang Tsung's abandoned island, where she develops a rivalry with Frost. To earn the right to pass into Outworld, each warrior has to defeat a representation of his or her adversary. To Sonya's surprise, hers is a stranger with a red dragon on his back. She is killed in battle against the Deadly Alliance's Tarkatan forces, but their victory is short-lived as the Dragon King Onaga reclaims Outworld and defeats them in turn. With his ability to raise the dead at will, he resurrects Sonya and her fallen comrades to serve as his slaves until their souls are freed by Liu Kang and Shao Kahn's enforcer Ermac during Mortal Kombat: Deception (2004).

Brynolf

Dum fan
Vad skulle fjodor tjäna på att öht hinta om sin info om han vore ulv? Varför inte bara vara tyst om det? Och varför outa info som typ redan finns? Samma situation som Sonya-spektaklet.

Snurrigt det här.

Sysp

NNO
Typ bara "sub zero är miller". Jag tycker nog att fjodors info känns rimligare om man ska se dem som en dikotomi. Men varför skulle Vimes ljuga om det här? För att smöra för Anth? På bekostnad av att gröna honom? Nää
Vimes var väl väldigt vag i vad som gjorde att han kunde bekräfta Anthrox millerclaim?

@Vimes Nu borde du väl kunna släppa exakta formuleringen?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
En intressant reflektion kan vara hur andra reagerade på om att outa och mitt förslag om att samordna outning (få det gjort)…?
Ulvarna bör ju tyckt att det var strålande å hejat på.
Kanske fått bollen i rörelse när jag var 2 min sen osv.
Fridens & God Natt
Curious:
Stradh ville verkligen inte outa.
Octa ville verkligen.

Häger ville långt senare outa.
Vimes tyckte vi kunde outa (han har dessutom outat info för längesen).
Sysp och jag konstaterar att vi inte har något att outa.