Varulv [MU6] - R2

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,748
@RasmusL chatt gpt analysen är katastrof och länkarna leder fel. Vill säga att det är rödande med samtidigt för dåligt för att vara det nästan.

Glöm och fokusera på annat, bidrar bara med brus i tråden vilket inte behövs.
 

damogn

Warrior
Joined
4 Feb 2018
Messages
358
Det är Chat GPT, om du tänkte dig att du skulle få ett korrekt resultat rörande den typen av grejer så är du nog lite optimistisk ^_^ .
Hur hittar den gamla partier menar jag. Har du matat den med andra ulvspel? Varför länkar den inte till typ tråden som snackar om Lillywhite på Tradera?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,900
Location
Stockholm
Har dock aldrig använt ChatGPT för några ulvspel (av uppenbara skäl). Den kanske alltid länkar till gamla partier???
Nej, det har jag inte sett att den gjort förut, jag bara kastade in en prompt och postade resultatet. Det är mycket möjligt att den läst in sig på en massa andra trådar och ingen ska lita på resutlatet, jag tyckte mest att det var lite festligt att den pekade på Brynolf :p

En dag ska jag fixa en ordentlig LM för varulvsspel och se om det går att lära den att känna igen ulvar, chat GPT tror jag verkligen inte är kung på det (om den har en massa rätt i sina utsagor så blir jag mäkta imponerad!).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,900
Location
Stockholm
Hur hittar den gamla partier menar jag. Har du matat den med andra ulvspel? Varför länkar den inte till typ tråden som snackar om Lillywhite på Tradera?
Kolla min prompt :) Jag matade den med länken till rollspel.nu och varulvsspelsforumet så sannolikt har den väl läst in alla poster i varulvsspelsforumet och gjort något trolleri med det.

Att ljuga i varulvsspel = självmord så om du påstår att jag skulle fejka detta så får du gärna backa upp det med någon form av resonemang och en röst. Lyncha alla lögnare etc, men jag har svårt att se vad som skulle vara så konstigt med att Chat GPT gör lite misstag och kommer med en grund och föga insiktsfull analys :)
 

damogn

Warrior
Joined
4 Feb 2018
Messages
358
Kolla min prompt :) Jag matade den med länken till rollspel.nu och varulvsspelsforumet så sannolikt har den väl läst in alla poster i varulvsspelsforumet och gjort något trolleri med det.

Att ljuga i varulvsspel = självmord så om du påstår att jag skulle fejka detta så får du gärna backa upp det med någon form av resonemang och en röst. Lyncha alla lögnare etc, men jag har svårt att se vad som skulle vara så konstigt med att Chat GPT gör lite misstag och kommer med en grund och föga insiktsfull analys :)
Ok, överdrev nog. Blev lite nojig när den började länka hit och dit.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,180
jo det är väldigt suspekt deltagande från Impetigo hela spelet….vilket är oroväckande
Det är exakt samma deltagande som vanligt. På kvällarna brukar jag hinna skriva. Men skit samma:

Jag har några sidor kvar att läsa men tänker att jag behöver lägga min röst redan nu om folk sitter och väntar på den:

- Jag tror nog att @Sysp är siare

- Jag tror inte att @Brynolf är ulv. ”Brynolfs plan” är verkligen tjusig men lite långsökt.

Så min röst ligger kvar på Stradh tills vidare.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,180
Finns inget att kolla upp. Han skriver nästan aldrig. Och när han väl skriver förstår jag inte vad som står.
This again? Jag trodde vi löste det här i går kväll?
Spännande! Vad bygger du det på? :) Jag tycker att den känns precis i linje med mina andra GPT-samtal. Berätta gärna vad som får dig att misstro denna?
Sånt här kan vi gärna skippa i den här
Tråden för min del. Det går inte snabbare att läsa ikapp när man fyller teådarna med bös.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,180
Nu är jag ikapp.

@damogn har som sagt ett riktigt tråkigt beteende. Jag hoppas verkligen att det beror på att han är ulv och därför försöker ttp dreva mig på detta sättet för annars är det ju för aorgligt.

@Björn den gode har i samma anda ett rätt trist beteende mot @StradhLestat som Stasse myclet riktigt påpekar.

Jag tror som sagt att Sysp är siare men inte på hans stora plan.

Om vi tar ut Brynolf och han är grön undrar jag verkligen vad nästa steg är? Känns som att det inte finns nån plan b alls eller @Sysp ?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,900
Location
Stockholm
Okej, här kommer ett litet försök till genomgång av Brynolfs R1. Jag har inte med alla Brynolfs inlägg så kontra gärna med något jag missat om ni tycker att jag cherrypickat.



Siar-diskussionen
Ja, det ska mycket till för att vi ska kunna lita på sianden. Jag hade nog valt alla siarna och låtit byn halka runt.


Siarna får sia sig själva i r1 om de kan. Sen är det nog läge att outa i r2 så får vi luska lite i vem som kan vara vem.


Jag tror siarna är nästintill värdelösa. Vi har massor av möjligt brus, PLUS möjligheten att en ulv outar siare och ställer till ofog. MU behöver inte ens ha köpt alla miffo-väktare, det räcker att möjligheten finns att vi har galna/naiva etc för att vi inte ska kunna lita på dem. Det ska mycket till för att vi ska få ut nåt vettigt ur ett siande. Men klart vi måste försöka ändå.


Ulvarna vet vilka siare som finns i spel och därmed huruvida de behöver mördas eller ej. Och eftersom de vet vem som är ulv och ej så kan de lätt lista ut vem som är vilken typ av siare. OM det finns en riktig siare så kan de alltså lätt mörda honom. Om de tror att han är ett hot öht.



Så ok, att mass-outa siare kanske inte är smart. Kan vara bättre att låta dem outa när de har nåt vettigt att komma med. Typ som att vi är på väg att hänga nån grönsiad, eller om det är tajta drev och siaren har ett utlåtande om en av de drevade. Eller att vi är på väg att hänga siaren själv.



Men återigen, det är inte mycket värt oavsett. För mång variabler som potentiellt är helt fucked.
Jag landar nog i att: När och hur man claimar siare är av mer intresse än vilket resultat man redovisar. Så, jag tycker inte vi ska centralstyra outandena.


Brynolf är konsekvent i diskussionen (jag hade fel här i min tidigare post Brynolf, jag hade blandat ihop det). Annat än att jag vill backa på mitt tidigare påstående om det så har jag inget egentligt att anmärkningsvärt här. Det är mekaniksnack, safe och inte så kontroversiellt och sväljer ganska många av sidorna i R1.



Brynolf, Stradh och Basenanji

Basse brukar ju alltid få heat i R1. Och han har väl inte direkt spelat mindre bassigt än vanligt. Men jag kan ligga kvar där för att se om det blir några intressanta drev.



Jag tycker @Anthrox har en bit kvar till ribban. Tycker du tex fortfarande att siarna ska fram?
Jag kan nog ha varit lite mer korthuggen än vanligt det här partiet. Och det kan också vara så jag lirar som ulv. Har inte fnulat så mycket på det faktiskt. Men tror inte skillnaden är så stor egentligen.



Min "comeback" var för exakt ett år sen och sen dess har jag varit med i varenda spel. Vet inte vart du vill komma med det?
Jo, här blev det ju ensamt värre. Jag röstar på Stig Strand för att det ska bli lite mer spännande.



Röst: @StradhLestat
Jag har egentligen inget på Lestrat, Basse har haft en ovanligt slirig R1 så skuttar dit.

Röst: @Basenanji
Det är här mot slutet som jag tycker att Brynolfs spel blir rödare. Dels är synen på Basse inte alls konsekvent:

” Basse brukar ju alltid få heat i R1. Och han har väl inte direkt spelat mindre bassigt än vanligt.”

”Basse har haft en ovanligt slirig R1 så skuttar dit.”

Det som gör det ännu mer graverande är att det just är motiveringen till slut-röstflytten som går tvärs emot Brynolfs eget påstående från tidigare.

Utöver det är hela stilen väldigt kaxig, väldigt ”jag bryr mig inte och kan göra lite vad jag vill”. Visst, det är kanske inte klassiskt varulvigt att ha den attityden men jag får känslan av att Brynolf försöker lite för hårt och att göra saker ”bara för att göra det spännande” är inte hjälpsamt för byn.



Mitt mål här är inte att rödmåla hela Brynolf, jag vill se om det finns ett case och det finns det. Röstbytet i sig var illa, och när det också kommer med ett åsiktsbyte.... Jag ska kolla R2 och går sen vidare till Stradh, men för stunden ligger jag kvar på Brynolf.
 
Top