damogn
Swordsman
Det är inte en etablerad sanning, men det är scenariot jag resonerar från den här rundan eftersom det är i det scenariot det är viktigt att vi har rätt denna runda.det känns som 4 ulvar är en etablerad sanning.
fast det är väl dyrare med 4 än med 3 ulvar?!?Det är inte en etablerad sanning, men det är scenariot jag resonerar från den här rundan eftersom det är i det scenariot det är viktigt att vi har rätt denna runda.
Om det är tre ulvar i spel har ulvarna inte råd med extramordet och spelet fortsätter även om vi har fel.
Vem av Sysp/Impe tycker du försökt gräva ordentligt?Det troligaste nu är att Sysp eller Impetigo är ulv.
Röstar vi ut en av dem som grön den här rundan så är det troligaste att den andre är röd.
Om vi röstar ut Sysp nu och han är grön så är det rimliga att Octa är galen och då borde Impetigo stå på tur.
Du får färre pluspoäng med 4 än 3, så på så sätt är det dyrare. Du får +1 med 2 extraulvar och 0 med 3 extraulvar.fast det är väl dyrare med 4 än med 3 ulvar?!?
om ni tror att jag är ulv som trollar så får ni rösta ut mig för jag fattar på riktigt inte.
som Morsan sa i ett inlägg - kan du förklara för mig som jag var en femåring hur ulvarna kan ha råd med extramord om de är fyra men inte om de är tre?
Sysp, utan snack. Men hans gräv i R2 var ju helt galet. I den här rundan har ju Impetigo inte varit med annat än i starten (väl?).Vem av Sysp/Impe tycker du försökt gräva ordentligt?
ja men alla nattmord ger ju minuspoäng?Du får färre pluspoäng med 4 än 3, så på så sätt är det dyrare. Du får +1 med 2 extraulvar och 0 med 3 extraulvar.
Förstår jag dig rätt att du menar att OM det är 4 ulvar så skiter det sig om vi röstar ut en bybo nu?Det är inte en etablerad sanning, men det är scenariot jag resonerar från den här rundan eftersom det är i det scenariot det är viktigt att vi har rätt denna runda.
Om det är tre ulvar i spel har ulvarna inte råd med extramordet och spelet fortsätter även om vi har fel.
Japp.
Bybor som försöker är bra.Sysp, utan snack. Men hans gräv i R2 var ju helt galet. I den här rundan har ju Impetigo inte varit med annat än i starten (väl?).
Jag läser MUs meny och jag måste vara blind. Var står det att det måste finnas en vanlig siare?Vem är vanlig siare i din tolkning.
För Sysp kan inte vara naiv och Octa galen om det inte finns en vanlig siare.
Eftersom ingen claimat återstår väl:
@Basenanj hade outat siare snabbare än en femåring tjallar på sitt storasyskon om han varit siare.
@Brynolf hade garanterar inte gått till galgen och glömt den lilla detaljen i sitt ivriga fäktande
@Björn den gode var frånvarande slutet av R2 så möjlig
@Anthrox typ samma resonemang som ovan.
Japp, jag tror att Octa är galen siare.@Sidd @Big Mama @Sysp @StradhLestat
Ni ligger med röst på @Impetigo och tror alltså att @Octagonal är galen siare.
Varför tror ni att det finns en galen siare i spel?
”Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning”@Hägerstrand vad menar du med extramord?
Ja. Om det är fyra ulvar så har de valt riktig siare. Annars går det inte ihop.Förstår jag dig rätt att du menar att OM det är 4 ulvar så skiter det sig om vi röstar ut en bybo nu?
OM det är 3 ulvar är det inte samma stress för det går inte att köpa 2 extraulvar, alla nattmord + det fria nattmordet så då kan det inte ta slut efter den här rundan?
@Vimes kan jag få gå i en kurs i läsförståelse hos dig?
jo förvisso, jag har svårt att komma förbi att jag känner mig dragen vid näsan.Bybor som försöker är bra.
Då finns det mer att hitta.
Ulvar som glider är svåra att hitta.